Shoppa ofta eller sällan - Eller inlägget om Excel Sell Good Bye Buy

Pratade med en vän häromdagen om kvalite och det ständigt återkommande mantrat "Man får vad man betalar för". Nu såg jag en annan vän på FB som hade någon åsikt om det där med och då slog det mig...

Jag anser att man får vad man betalar för och det handlar om allt. Kläder, skor, mat, tv etc etc. Vad det i praktiken betyder för mig, som HATAR att shoppa är att om jag köper ett par skor för 1000 kr så kanske dom håller 4-5 år istället för ett par skor för 150 kr som håller 1 år max.

Men, här kommer kickern, för folk som älskar att shoppa måste ju lågkvalitets produkter vara guld.

Varför köpa ett par skor för 1000 kr som håller länge när man kan köpa åtta par för samma pengar som tillsammans håller lika länge?

Think about it...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0