Svårt att vara aktuell - Eller inlägget om hur man måste vakta sin tunga...

Sitter här och ugglar och försöker komma på något att skriva om och allt som det pratas om just nu är Norge och allt som händer där. Mitt problem är att jag har väldigt mycket att säga om det men problemet är att eftersom det hände i vår bakgård så gäller det verkligen att hålla tungan rätt i mun.

Det är knappt jag känner att jag ens kan skriva ovan utan att riskera att trampa på någons tår. Tolka mig rätt, jag lider fruktansvärt med norrmännen nu och alla drabbade men jag lider lika mycket med alla, oavsett om det händer i Norge, Sverige, Irak eller USA. (Eller någon annanstans i världen...) Känns bara som att man blir lite mättat av all mediabrus bara för att det hände just i Norge.

Jag vet inte, skit samma. Jag får helt enkelt inse att det är ok att prata om sånt här så länge ingen i ens närhet har någon koppling till det som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0