Tro, hopp och kärlek

Jag spenderar rätt mycket tid med att läsa nyheter och för att inte drunkna i ångest över hur världen ser ut så brukar jag, som ni vet, försöka hitta lite humor i vår trista, mörka vardag. När man läser mycket nyheter så ser man tydliga trender i hur media rapporterar. Nej, det är inte fler våldtäkter nu än innan utan det är bara ett "hett" ämne och därför skriver media om det hela tiden och nej, det är säkerligen inte så att jorden håller på att gå under men eftersom det är läsvärt så skrivs det mycket om det.

Men, idag såg jag en trend jag verkligen gillade. Det verkar helt enkelt som att det börjar lossna lite för den medicinska vetenskapen. Jag har länge undrat hur lång tid det kommer att ta innan man kan skriva en manual till människokroppen. På samma sätt som att en tekniker vet att om han skruvar på just den där lilla skruven så slutar maskinen vibrera så är jag övertygad om att vi inom en snar framtid kommer att förstå kroppen på samma sätt.

Aids? Inga problem. Plutta till B-12AlphaOmega genen 1mm till höger så är det löst.

I vilket fall som helst kan vi idag läsa om bromsmedicin för Parkinson, piller som kan bota hudcancer,och en ny medicin som kan stoppa KOL.

Sånt här gillar vi att se. Men, det blir väl som med alla andra "dödliga" sjukdomar vi traskat oss igenom. Så fort vi hittar botemedel till en, kommer en ny som är 10 gånger värre. Men, då pluttar vi bara lite på Epsilon457-6extrinoxen och VIPPS!

Kommentarer
Postat av: MFC

Utvecklingen inom medicin går mycket fort. Fortare än många kan förstå. Fast ibland går det inte tillräckligt fort ändå.

2011-02-10 @ 21:49:15
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Fagel

Ingen vet sanningen bakom den kommentaren mer än du min vän...

2011-02-13 @ 17:18:32
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0