Mantra

Jag håller på att läsa en bok just nu.

En sådan där mjäkig, otroligt frustrerande bok om munkar, rosor, rosa rep och feta sumobrottare som snubblar på timglas som ligger på stigar gjorda av diamanter. Utifrån allt det där sägs jag kunna utveckla mig själv och bli en bättre person.

Jag har lite svårt för sånt här. Inte för att jag inte tror på att man kan hjälpa sig själv till ett bättre liv men mest för att det är så mycket snack och ingen låda eller vad man nu brukar säga. Men helt plötsligt kommer jag på mig själv med att minnas en incident där jag nyttjade ett mantra för att klara av, en till synes, omöjlig uppgift. Så det är väl som allt annat som är uppenbart och sunt förnuft, vi behöver bara alla påminnas ibland. Men ju mer jag läser dessto mer saker hittar jag som faktiskt "makes sense".

Så, trillar jag in någonstans där vi ses och jag med rakad skalle och oragne klänning kommer fram till dig så vet ni varför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0