Musik

Herregud... Jag kan bli så trött på människor ibland. Jag har ett ex som hade en fobi ang. udda siffror. (Allt i 5 intervaller var dock ok)På radion, tv volymen, etc etc och jag som är så lättpåverkad hakade ju på det där och jag förbannar det än idag. Volym 8 är för lågt medans 10 är för högt.... 18 är för kallt, 20 är för varmt...

På samma manér så har jag på senare tid blivit invigd i den maskiska musikformen som består av texter. Innan lyssnade jag bara på låten. Lät den göra ett intryck i sin helhet och sen fick det vara som det var. Men nej, nu ska man lyssna på texter med och ha en åsikt om det. Jag kan inte lyssna på en låt en gång. Jag måste alltid lyssna två gånger nu. En gång för textens skull och en gång för musiken.

Det stora problemet med att lyssna på texterna är dock innebörden. Jag har, på senare tid, hittat så otroligt många låtar som jag direkt kan säga: "Japp, det var mig dom tänkte på när dom skrev den låten." Spelar ingen roll om det är en Zepplin låt eller Grobin. They're all about ME! Me me me me me me me....

Ett problemet med att börja lyssna på texter är att man helt plötsligt hittar något makalöst bra för att sen ge sig ut i livet och försöka hitta situationer som gör att man kan relatera till låten. JAg har ett band som gjorde en platta med dom mest fantastiskt texterna som handlar om en seperation där killen HATAR kvinnan. FULLKOMLIGT och texterna är såååååå bra så nu går jag runt och är förbannad över att jag inte har något sånt förhållande bakom mig där jag kan lyssna på låtarna och i ett dimmigt inslag i mitt berusade liv kan säga: "Word brother..."

Ett annat problem är att man, helt ur det blå, hör en låt som man hört 10,000 gånger innan och helt plötsligt träffas av en hammare i huvudet. Någon annan sa det bäst, och så kommer det vara. Problemet är bara att den låten blir för all framtid öronmärkt till just den situationen.

Ett av dom största problemen med att separera från någon är alla underbara låtar man aldrig kan lyssna på igen.

Kram vänner... Ta hand om er.

//Fagel

P.s För att förtydliga så är jag inte alls trött på människor, eller mitt siffer-fruktande ex. Tycker om er alla enormt mycket.

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Funny how falling feels like flying.

For a little while...

2010-09-20 @ 22:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0