Jag såg Avatar - Vad hände?

Jag känner mig tom...
Ensam i en grå värld...
Bestört över människans bete...

Äh va fan säger jag.

Jag såg Avatar idag och måste nog ändå säga att jag är rätt besviken.

Jag hade inga förväntningar på filmen. Kunde inget om storyn, karaktärerna eller historiken bakom filmen så jag tycker ändå att jag såg den med ett öppet sinne. Men jag måste säga att jag fattar inte vad hypen är. Visst, kullisser, djur och växtliv är ju OTROLIGT vackert och fantastiskt men seriöst... det är ju bara en film i mängden. Storyn är uttjatad och ganska tam och den lämnar våra barn förödade över hur vi kunde behandla de stackars 4 meters smurfarna på det sättet vi gjorde istället för att läsa om kolonialtiden i Afrika samt britternas intåg i USA. Jag hör framför mig redan nu hur historie lektionerna kommer att låta framöver.

"Britterna kom och döda indianerna för att komma åt deras land."
"Dude... precis som i Avatar??"

Såg filmen i 3d gjorde jag med. Wow, det var överskattat. Förutom att man fick ett djup i filmen som man inte är van vid så ser jag inte riktigt vad hypen är där heller. Var ju inte så att man fick sitta och ducka för schite som kommer flygande över publiken. Men, det kan vara jag som missuppfattat det här med 3D. Jag vill ducka för saker, inte få ett djup i filmen. Dessutom gillar jag inte att filmmakaren bestämmer vad jag ska fokusera på. För att göra det så "realistiskt" som möjligt så låter man ju bara fokusen ligga på det som händer just nu vilket ställer till det otroligt mycket för mig som är väldigt mycket för att titta på saker i "kulisserna" så att säga. Kanske var därför mina ögon gjorde onte redan efter 5 minuter. Känns som att jag suttit med läsglasögon på i 2,45 timmar och läst en bok. Helt uttröttade är dom.

Nåväl, jag är glad att jag såg den och jag fick ju dessutom spendera dagen med min dotter så det vara bara bra.

Dock bör ett par saker nämnas om bio i Bromölla.

1. Dom tar enbart kontanter. Både i biljettluckan och vid popcorndisken.
2. KOM I TID! Det tog väldigt lång tid att komma fram till sina biljetter då det var slutsålt. Biljetterna ryker om man inte hämtat ut dom 30 min innan föreställningen men, dom hålls så länge det är kö så få inte panik.
3. Mitt emot bion finns ett gatukök/pizzeria. Låt er INTE luras av skylten "Snabbt & Gott". Gott, ja men det gick inte fort. Dessutom var det kallare inne än ute. Inget skämt!!! Vi fick gå ut för att värma oss... Efter 50 min fick jag min pizza men vad då tvungena tt hämta ut biljetterna. När jag kom tillbaka efter 20 min hade Alice fortfarande inte fått sin hamburgare och min pizza var iskall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0