Dag 4 - Vad bjuder jag på för mat

(Vad är detta?)

Ni som kommer tillbaka har kanske märkt att jag inte är så duktig på att göra den här listan dag för dag men, jag ska ta mig igenom den så ni får ha lite överseende med att det blir lite glapp ibland.

Daf 4 handla rom vad jag bjuder på för mat och den är väl kanske inte så spännande. Det är EVIGHETER sedan jag hade någon här som jag kunde bjuda på mat men jag kan ta och lista mina favoriter nedan i alla fall så får vi se vad det här inlägger resulterar i.

En stående klassiker, om man inte vill göra det för avancerat, är Quesadillas. En enkel, billig och lättlagad liten mummsbit som enkelt kan intas på stående fot eller framför ett avsnitt av Top Gear. Man kan variera dom hur mycket man vill vad det gäller fyllning, om man nu inte vill gå på den traditinella ostquesadillan. Kyckling, tonfisk, biff, svamp eller något annat kul. Personligen finns det dock två tillbehör som är ett måste. Dels guaccamolen men även Pico De Gallo. Pico De Gallo är, enligt mig, den enda sanna salsan. Jag har absolut inget emot halv/helfabrikat men vad det gäller salsa till mexmat så är Pico De Gallo det enda rätta. Det är, som jänkarna säger, an aquired taste, dvs antingen hatar man det eller älskar det men om man ger det tillräckligt många försök så lovar jag att ingen fredagsmexbuffe kommer vara sig lik utan det.

Kyckling är ytterligare en favorit. Kyckling i alla former fullkomligt rockar men när det vankas fint folk så brukar jag ta och fylla kycklingfileér med fetaost, soltorkade tomater och finhackad ruccolasallad. LInda sen kycklingen i bacon, stek och avsluta i ugn. Till detta blir det antingen pasta eller potatisgratäng, beroende på hur mycket tid, ork, lust och hur sugen jag är på att impa. ;)

Ovaan recept funkar alldeles ypperligt bra med en fläskfilé med.

En ny favorit har blivit lax med sherrysås. Problemet är att sherrysåsen får jag av mamma och har ingen aning om hur man gör men tro mig, den är TO DIE FOR!!!!

Fagels personliga favorit och signature dish är kamben. Dvs små revben. Om du inte kan suga av köttet från benet när jag serverar så har jag misslyckats.

Vänner, roligare än så här blir det inte just nu...

Kommentarer
Postat av: Pseudonym

Hungrig jag blir...även på mat...

2010-12-14 @ 16:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0