Dag 2 - Min första kärlek

(Vad är detta?)

Idag är det dags att blotta själen och skriva om den första kärleken. Det stora problemet jag har med den här uppdateringen är att det är inte bara mig det handlar om. Helt plötsligt blandas andra människor in men, jag ska försöka svara på frågan utan att någon känner sig uthängd. Några av er känner kanske igen er men förhoppningsvis kommer ingen bli igenkänd av någon annan.

Nu läser ni rubriken "Min första kärlek" och undrar varför jag, redan i första paragrafen, refererar till mer än en person och det är för att jag jag inte är riktigt säker på hur jag ska lägga upp detta. Jag har grubblat på denna punkten ända sedan jag tog beslut om att köra ett 30 dagars projekt enligt listan och ju mer jag grubblar dessto mer inser jag att jag nog inte riktigt kan svara på den här frågan.

Jag är en väldigt kännslomässig person. Jag älskar lika passionerat som jag saknar och på gott och ont så känns varje ny förälskelse som den första. Varje person är unik och förtjänar att älskas utifrån dom förutsättningar som presenteras. Definierar man kärlek med hur man mår tillsammans eller hur man mår när det tar slut?

Någon sa någon gång "Kärlek är inte att hitta någon man kan leva med, utan att hitta någon man inte kan leva utan." och när jag ställer mig den frågan så känns det som att jag aldrigt älskat. Saknar jag folk jag varit tillsammans med? Absolut. Kan jag leva utan dom? Ja uppenbarligen. En annan vis man sa: "Kärlek är att vilja någons positiva utveckling" och med dom orden så måste jag stämpla mig själv som en väldigt kärleksfull person för då älskar jag alla. Jag har alltid satt alla andra i första rum. Jag vill att alla andra ska må bra och utvecklas över mig.

Men, vi ska inte göra det här till någon galen filosofisk stund utan here we go...

Jag älskade U i Kalmar som var vild och galen och begick urkundsförfalskning medans hon var intagen på ett PL-13 hem. Jag älskade N som med sin änglalika röst och otroliga givmildhet fick mig att förlova mig. Jag älskade L som med sin erfarenhet och hetlevrade temprament fick mig att utvecklas och bli en annan person. Jag älskade S som var så genomgod, snäll och omtänksam och jag älskade en annan S som trodde på mig på ett sätt som ingen annan gjort innan.

Med det sagt tänker jag släppa det här ämnet och återgår till mitt Family Guy avsnitt, tvätt och väntan på att S ska komma hit.

Ha en bra kväll...

Kommentarer
Postat av: Snäckan

Paaaapppaaaaaaaa!!! (L)(L)(L)(L) Så gulligt av dig! Det var fint skrivit! Får tårar (L)(L)(L)

2010-12-05 @ 12:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0