Dag 1 - Presentera mig själv

(Vad är detta?)

Jaha, då var det väl kanske dags att ta tag i 30 dagarslistan. Dag ett ska jag tydligen presentera mig själv och jag vet egentligen inte vad det är för vitts med det för jag tror att mina trogna 5 - 6 läsare vet vem jag är men hey, what the hell...

Jag är 34 år och bor i Växjö. Jag vet, vilken metrolpol, men faktum är att jag trivs rätt bra här. Visst, jag, som många andra, har väl ambitioner att flytta och hitta på något annat men det är ju lite vanskligt när man blivit bekväm. Räknade ut häromdagen att jag faktiskt bott halva mitt liv här. Wow, om det inte är anledning nog att hitta på något nytt så vet jag inte vad det ska till.

Jag föddes i Täby en regning, kall, varm, solig, mörk, blöt, torr Septemberkväll. Jag var lite omskakad av färden ur min mors vagina så jag tog mig inte riktigt tid att kolla vädret. Efter en kort vistelse i mitt första hem begav sig flyttlasset söder ut. Spanien, Italien, Frankrike tänker ni? Oh nej, småland...

Efter nått år i SMåland flyttade vi till Holland där jag spenderade ca 1,5 år. Sen bar det av till sköna småland igen, närmare bestämt Timmernabben. Ja ni hör ju...

Vid 10 års ålder flyttade vi till Holland igen där jag, denna gången, hamnade i en Amerikans skola. Traumat av att sättas på en buss full med engelsktalande människor när man är 10 och inte kan språket fullkomligt SÖG!!! Men, om det var en sak jag lärde mig av alla flyttar vi gjort så är det att snabbt anpassa sig och ta kontakt med folk så jag tackar väl egentligen den bizarra situationen. Det var i Holland som mitt estetiska intresse fick grogrund och det var här jag började spela sax, gitarr och apa.



När jag fyllde 15 och var en brunstig ung man som hade hela världen vid sina fötter bar det av igen. Denna gången till mörkaste afrika. Zambia var, som mänga andar afrikanska länder, ett land i förfall. En demokratiskt vald diktator som suttit sedan 1964, gator som påminde mer om en Schweizisk ost än något annat och döende, svältande människor överallt. McD och en bio var lixom inte på kartan riktigt. Men, inte många kan säga att man varit på ett flertal safaris, forsränning på Zambezi floden och... ehhh... ja det var typ allt.




Efter Afrika bar det av till USA där jag var utbytesstudent i San Fransisco. Än idag ser jag tillbaka på det året som ett av mina absolut bästa och vännerna jag skaffade där har jag fortfarande bra kontakt med. Min syster bor dessutom i USA så redan vid tidig ålder blev jag väldigt betuttad i landet. Är det fortfarande och om någon inte håller med om att USA är störst, bäst och vackrast så FUCK YOU!!! We've got the BOMB!!! Skämt o sido, jag älska landet på gott och ont. Holland gav mig självförtroende, afrika naturerfarenheter som inte går att köpa för pengar och USA gav mig... ja herregud...

I USA blev jag av med oskulden, blev av med ett par andra oskuldar med, var med om den första vännen som gick bort, fick smällare kastade på mig av en lärare under lektionstid, friade till en vän men tappade silverringen jag köpt för 3 dollar så den rullade ner för en backe på 5 kilometer (Än idag när jag åker tillbaka åker jag till samma ställe och letar efter den där förbannade ringen), somnade i en buske i iskallt reng, utan kläder kan jag tillägga, och fick en hårtork nerkörd i boxershortsen för att jag skulle tina upp, blev kär, blev dumpad, blev kär igen, blev dumpad igen, hade en relation med en fullkomligt makalös tjej som lovade ha sex med mig om jag köpte underkläder till henne vilket jag gjorde men var sen otrogen innan jag kunde ge henne kläderna och få mitt pris, körde lite bil, badade bubelpool... och så vidare och så vidare... Det var ett galet år men det har verkligen satt spår i mig och format mig till den person jag är idag och ingen är gladare för det än jag.





Efter USA flyttade jag till Kalmar där mina föräldrar nu flyttat efter att de varit i England under mitt år i USA. Kalmar var också en jävla soppa. Här kommer jag, full av storstadsfasoner och jag tror inte riktigt att lilla Kalmar hängde med. Mycket hände, inget är glömt (tyvärr) förutom det som är preskiberat. Skapade relationer, krossade drömmar, älskade, hatade, skrek, sjön och dansade. Sårade folk, gjorde andra glada...

Ett år senare bar det av till metropolen Växjö för att studera teater på Estetiska.



Nu sitter jag här, rik på erfarenheter men väldigt dålig på att nyttja dom. Jag har blivit bekväm, slapp och försummat mig själv. Jag börjar bli gamal, är fet och allmänt "Svensson". Har ett bra jobb, bra lägenhet och ett bra umgänge. Seriöst? Vem fan vill ha allt det... ;)

Vi hörs imorgon då det är dags att avslöja den första kärleken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0