Nedladdning av tv-serier

Att det är olagligt att ladda hem filmer och musik och sånt är det ju ingen som kan förneka. Det är ju dessutom högaktuellt just nu med Piratebayrättegången. Men jag tror att många, som jag, tycker att det är ok att ladda hem TV serier för det har ju trotsa allt gått på tv.

Men idag slog det mig... Hur lång tid tar det innan företag som betalar för reklam i dessa tvserier höär av sig och stämmer för förlorad inkomst pga att de serier man laddar hem har ingen reklam?

Hmmmmm......

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag håller med! Faktum är att jag ALLTID somnar när jag ska se Greys Anatomy. Men då klickar jag bara in mig på Pirate Bay och kan se det dagen därpå.

VARFÖR skulle det vara olagligt?! ..sjukt.

Dessutom är det tack vare reklamen som jag somnar! Alltid i första reklampausen, så i tappra försök att hålla mig vaken så går jag därifrån när det är reklam.. (då åker jag dit i andra.. men, men.)

2009-03-13 @ 05:41:52
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: azze

Om tvbolagen skulle kunna tänka sig att visa lite nya serier, hade jag eventuellt suttit framför tv;n oftare.



hur många gånger har ni sett repriser av;

Fresh Prince i Bel Air

Friends

Law and Order

CSI

Simpsons

Family Guy (som båda av någon anledning har problem med att visa de senaste avsnitten...)

Cheers

McGyver

Magnum P.I.

etc...



Men för att se de nya serierna, måste man betala 250 spänn för Canal+ paketet, en extra avgift för att få använda boxen och dess resterande "fria" kanaler. TV-licens som går på över 2000 kr/år....

2009-03-13 @ 12:01:43
Postat av: MFC

Discovery Channel FTW!



Reklamen tar död på underhållningen. Fast nu när finanskrisen rensar ut alla miffon så lär ju en och annan kanal få tänka om!

2009-03-14 @ 16:37:04
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0