Glöm inte...

... Åsiktstorget

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Fyfan vilken svår fråga som du dyker upp med :) Jag har extremt svårt att välja ut enstaka favorit-låtar, då är det LITE lättare med band! Men för att ta en låt, så metalcore bandet Killswitch Engage´s låt Rose Of Sharyn tycker jag är i stort sett komplett, den har det tunga och hårda och det lite mer lugna och melodiska och en av de bästa vokalisterna jag vet Howard Jones som har en jävla pipa när det gäller både sång, skrik och vrål.



Är vi då inne på favoritvokalister, så är Corey Taylor från Slipknot och Stone Sour en riktig favorit, samt Jonathan Davis från KoRn.



Corey för hans breda register med skönsång, skrik och vrål på extremt hög nivå, och Jonathan Davis för hans speciella och unika sångstil och grymma vrål.



Så om jag skulle nämna 4 band som jag nog mest lyssnat på genom åren skulle det vara Slipknot, KoRn, Killswitch Engage och självklart våra svenska InFlames med grymma Anders Fridén på sången.



Men att nämna en favorit bland alla KoRn låtar eller InFlames låtar eller Slipknot låtar det kan jag nog inte :)



Blev ett långt inlägg på en jobbig fråga :)

2009-06-23 @ 18:37:57
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: josefina

Varför inte Öland ????

2009-06-24 @ 06:52:58
URL: http://josefnaljus.webblogg.se/
Postat av: josefina

Haha löite dramatisk aa jag älskar öland iallfall men vi kommer från indre landet så alltid skönt att komma ut mot kusterna

2009-06-25 @ 07:03:04
URL: http://josefnaljus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0