Hyckleri

Jag tycker det är så otroligt kul att läsa dagens artikel om Nord Korea och deras försök att vara västerlänningar utan att vara västerlänningar. Vad som är mindre kul är tanken på att leva i ett sådant land. Ett land där allt är så kontrollerat och där 12 kr är en halv dagslön. Men, som jag skrev innan i inlägget "Kulturkrockar" så inser jag att vi nog aldrig kommer att kunna förstå, eller komma till bukt med den här sortens "problem". O andra sidan är det ju solklart att regimen hänger på en enstaka liten person så det handlar kanske bara om att vänta och se? Förhoppningsvis kommer man efter hand bortgång att välja en ny ledare som kanske öppnar upp lite och låter folk vara folk.

Meeeeen, samtidigt kan man ju fråga sig om våra västerländska ideal är dom rätta? Det är ju faktiskt vi som förorenar världen, tömmer resurser och lider av ilandsproblem som fetma etc.

Varför kan man inte hitta en mellanpunkt? Varför måste alla ideal vara så oerhört långt ifrån varandra? Finns det något land, något folk som har det bästa av allt?

Kommentarer
Postat av: MFC

Tja, med tanke på vad USA sysslar med så undrar jag om det inte är bättre i Nordkorea snart...



1. http://www.youtube.com/watch?v=QtGofsHaj3M



2. http://www.youtube.com/watch?v=m-Ly1slNCLM



Tro vad du vill, men världens medier a.k.a MSM (Main Stream Media) censurerar medvetet vad som händer i USA. Tro mig, jag kan ta fram 100 länkar från säkra källor (läs: Reuters, Bloomberg, NYTimes m.fl. om det behövs), det pågår något mycket mycket obehagligt mitt framför människors näsor .. i VÄSTVÄRLDEN.



Och ja, du får kalla mig konspiratorisk men jag förbehåller mig rätten att motsätta mig påståendet eftersom jag kan visa källorna.



Må väl

2009-07-31 @ 19:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0