Hultsfredsfestivalens framtid.

Det skrivs både på Expressen och Aftonbladets hemsidor att Hultan gick med förlust i år igen. Ok, det är inte helt klart ännu eftersom efterspelet av Sonisphere ska in i beräkningen med men vad man vet är att man sålt ca 1500 biljetter för lite i år.

Det är ingen hemlighet att Hultsfredsfetsivalen är min favorit festival och jag tycker personligen att det hade varit tragiskt om den gick omkull. Det måste ändå vara en av de äldsta festivalerna i Sverige (Sedan 1986 om jag inte minns fel) och helt klart den festival som ebjuder det absolut bredaste utbudet av artister.

Det är alltid många som klagar och säger att dom inte får dit de bra banden men när man riktar sig till hela musiksverige så ställer jag frågan, hur ska man göra? Tror ni inte hipp-hopparna jublade över 50cent? Och rockarna över Ozzy? Men har man inte en renodlat rockfestival, eller en popfestival så KAN man inte tillfredställa alla och jag tycker att det är det man måste ta sikte på. Inse att Hultan är den svenska festival som ger absolut mest variation för pengarna.

Roskilde har ju lagt upp sitt tänk på det sättet och det går ju bra för dom. Roskilde tävlar o andra sidan inte med 18,000,000 andra festivaler i Danmark och det är nog ytterligare en anledning till att det inte går så bra. Fler och fler nischade festivaler dyker upp och då väljer folk det säkra föra det spännande.

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag är ledsen, Fragglis, men jag tror att Hultans storhetsdagar är förbi. Det är inte längre samma festival som när man åkte ner första gången som nyknullad sextonåring, eller när man spydde i nån annans tält.



Det är en hård marknad och Hultan håller tyvärr inte måttet längre, den nya vinkeln på festivalen är bara pinsam. Om de vill få dit en större publik kan sänkta biljettpriser kanske vara något att tänka på till nästa år.

2009-07-13 @ 10:04:45
URL: http://dopplereffekten.blogg.se/
Postat av: Fagel

Tjenare hej Anders,



Jag vill inte tro att du har rätt så jag säger istället att du har fel. :):) Vore förödande tycker jag om Hultan la ner. O andra sidan kan jag GARANTERA att om Rockparty inte håller i festivalen nästa år så kommer någon annan att göra det. Tänk bara på att dom 10 dubblar befolkningen under dessa 4 dagar så det gör ju en del, ekonomiskt, för kommunen med.

2009-07-13 @ 11:28:23
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0