Sjukskrivningarna ned...

Hörde på nyheterna idag att antalet arbetsrelaterade sjukskrivningar (Belastningsskador, stress etc) har sjunkit med nästan 50% jämnför med 2004. För en annan som dagligen jobbar med personalfrågor är det VÄLIDGT kul att se att det ser ut som det gör.

Visst, vissa (och jag förväntar mig en förklarning till hur någon eller några fuskar med siffrorna för att det ska se ut som det gör MFC HINT HINT) kommer säkert säga att det är pga den personalpolitik aliansen har drivit som resulterat i att folk inte KAN vara sjukskrivna men i mina ögon handlar det om att man nu börjar komma åt alla de blodiglar som lökat sig genom åratal av sjukskrivningar för att de inte orkar jobba helt enkelt. Har haft med ALLDELES för många sådana människor att göra och som arbetsgivare kan man tyvärr inte göra något.

Nej jag säger FYRA ÅR TILL!!!!

Kom igen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0