Vad är rätt och vad är fel?

Häromdagen diskuterade vi invandrarpolitik. Vi var överrens om att invandrarpolitiken är helt galen i Sverige. Vi utvisar Amin 4 år, Tant Sonia 96 år och Fahid 19 år som misshandlas av sin pappa men samtidigt sitter det invandrare i våra fängelse som får stanna kvar.

Misstolka mig rätt nu, jag tycker absolut att vi ska hjälpa så många vi kan så det handlar inte alls om att stoppa invandring men däremot handlar det om att jag som skattebetalare måste kunna hå åsikter om vart mina pengar går.

1. Det borde, inom x antal år, vara obligatoriskt med ett språkprov. Ska man invandra till ett land, oavsett anledning, så ska man också lära sig språket.
2. Begår man en kriminell handling ska man ut. Så enkelt är det.
3. Alla invandrare ska få tillgodoräkna sina tidigare erfarenheter och utbildningar. Det är helt SJUKT att vi har hjärnkirurger och proffesorer som kör taxi i Malmö. Låt gå för att man kanske inte blint kan lita på intyg, papper och diplom från länder där man inte vet hur standarden på just denne persons utbildning är men ge dom ett test i så fall.

Dessa tre punkter skriver jag med en enda tanke i huvudet. Om JAG utvandrade från Sverige och flyttade till ett annat land så hade jag förväntat mig dessa krav av det landet jag flyttade till.

Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Oj oj, känsligt ämne detta.

Men jag håller med dig, språk prov borde införas. För allas skull.

"Test" för utlandsutbildningar finns egentligen redan, delegering kallas det. Men det måste utvecklas, uppenbarligen spricker det ju någonstans..

Brott= utvisning. Absolut.

2009-02-14 @ 12:08:04
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0