Piratebayrättegången. (Se, ingen särskrivning)

För ett par dagar sedan så tyckte jag mig se en rubrik där det stod att åklagaren hade sagt: "Jag förstår mig nog inte på teknologin." Det tyckte jag kändes väldigt betryggande. Sitter nu och lusläser en annan artikel för att hitta mina små guldklimpar i media och det som verkligen stod ut som en pil i näsborren var:

- Nej, säger Neij.  (Fredrik Neij)

Undra om han skulle kunna förneka att han nekat genom att åberopa att han bara yttrade sitt efternamn istället för att svara på frågan? Lite som att skylla en fortkörning på en nära bekant kanske?

Personligen tycker jag det känns lite som en katt och råtta lek det här. Ska bli spännande att se vad som händer.

O andra sidan sas det ju på Nyhetsmorgon häromdagen att trots att världen tittar och detta kan bli prejudicerande så betyder det egentligen inte ett skit. Folk har fildelat innan och kommer att fildela efter. Oavsett vad domen blir.

(Källa: http://fraggelberg.blogg.se/2009/february/ett-litet-titthal-i-lagen.html)


Kommentarer
Postat av: annelie

Ja säkert. Tror inte att dom vinner någonting på att jaga "en hel generation" (som dom säger)

Såg Debatt en gång när dom pratade om den nya lagen som träder i kraft nu snart. Den som gör att personen bakom IP numret kan lämnas ut till T.ex. filmbolag etc så att dom kan hota med rättegång om man inte betalar böter.. typ.

Iallafall, det var inte det som var poängen med den här kommentaren, utan i slutet av programmet fick en ung kille säga vad han tyckte om hela diskussionen och han svara nåt i stil med:

- Gör vad ni vill, vi kommer hitta på nya sätt att ladda ner, ni kommer aldrig kunna stoppa det här.

..ligger nog en hel del i det.

2009-02-19 @ 16:39:06
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0