Om det är svårt att vara polis...

... så måste det vara  näst intill omöjligt att vara åklagare.

Jag har tidigare skrivt om svårigheterna med att vara polis i sverige med tanke på vilka idioter det finns samt hur de målas ut i media men när jag läser detta så inser jag att det kanske inte är så svårt att vara polis, inte jämnfört med åklagare i alla fall. Personligen så kan jag tro att det mycket väl var någon annan som körde men eftersom killen kanske inte ville sätta dit sin polare så drog han till med Mållgan och lutade sig sen tillbaka och njöt av åkturen.

Men, inocent till proven guilty... Funkar ju så där bra ibland...

Och, för att bygga på omöljligheten att kunna göra sitt jobb så får vi nu reda på att man i utbildningsmaterialet använder sig av kränkade ord.

öpö

Kommentarer
Postat av: Annelie

Tja.. varför inte.

Det pinsamma här är att svenka rättsystemet tillåter det.

2009-02-07 @ 18:43:34
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: MFC

haha, snart behöver vi inga kriminella. Polisen håller sig själva sysselsatta!

2009-02-08 @ 21:59:02
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0