Vad händer med pengarna?

Vi pratade idag på jobbet om folk som tjänar otroligt mycket pengar. I just detta fallet handlade det om Jerry Seinfeldt som tydligen hade 2,000,000,000 dollar på sitt konto när han slutade. Det blir nästan 14 milljarder kronor... Min fråga är, vad finns det för värde i det man köper när man har så mycket pengar?

En annan får ju spara en längre tid om man vill köpa något fint och då blir ju det man köper djupt efterlängtat och det har ett anskaffningsvärde eftersom man fått kämpa för det. Men vad händer om en shoppingtur på 100,000 kr motsvarar mig när jag kastar en 50-öring? Visst, du kommer hem med pryttlar för 100,000 kr men vad är det egentligen värt?

Börjar man inte titta på saker och tycka att allt är billigt skit? OM jag köper en tv för 100,000 kr, den bästa som finns, vad betyder det egentligen när jag har tillräckligt med pengar att köpa hur många sådana som helst. Motsvarar det en liten 10" svartvit tv från 70-talet som man har i köket? Frågan är helt enkelt, kan man ha fina saker när man är rik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0