En snabb catch me up

Då var det dags för en liten uppdatering igen. Det är inte helt enkelt att hitta bra

internet anslutningar så det har varit lite dåligt med uppdageringar under resan. Men men...

Nu är jag i alla fall i Los Angeles och sitter på Starbucks med datorn i knät och en kaffe i

handen. Mycket trevligt mååste jag säga. TYVÄRR är vädret ganska pissigt. Det är iofs rätt

varmt men det är molningt och dant. Metrogerna är helt lyriska över att dom för första

gången p¨å 28 milljarder år har haft så svalt väder så många dagar i rad i Augusti. Känns

lagom kul men man får ta det för vad det är...


Lördagen landade vi ju i S.F. På söndagen hyrde vi som bekant cyklar och tog oss över Golden

Gatebron, ner till Sausolito och sen färjan tillbaka till S.F. Det var en mycket trevlig

dag. Sjuka med S.F är att det äve väldigt vanligt med kyligt väder eftersom dom är rtt hårt

drabbade av dimman som kommer in i stort sett varje dag men om man bara tar sig 20 minuter

utanför så är det hett som fanken så inte helt otippat var man solbränd lite överallt när vi

kom tillbaka.


På Måndagen var vi runt på lite olika vingårdar i Napa Valley vilket också var trevligt.

Varmt som tusan men väldigt vackert och gemytligt. Jag var chaufför så jag drack inget själv

men jag sniffade vinnner hela eftermidddagen och när det väl var dags att åka hem så tror

jag minsan att jag var helt go och glad. Undra om man kan bli full på vinångor?




Tisdagen tror jag går ner i historien som en av det bättre dagar jag haft på väldigt länge.

Jag spenderade den med en gamal vän från mitt år som utbytesstudent och vi åkte runt och

tittade på alla gamla minnen så som festhuset, mitt gamla hus, skolan, parkerna, downtow

etc. Lyckades av någon sjukt anledning hamna på en radiokanal som bara spelade gamla 0-tals

låtar och jag tror banne mig att det fanns ett S.F minne till varenda låt vi hörde. Var,

stundtals, VÄLDIGT emotionellt måste jag säga trots att det är 16 år sedan jag var här som

elev.


(BILDER KOMMER SENARE)

Kvällen rundades av i Fishermans Warf i S.F tillsamans med svågern och hans bror. Vi började

på Hard Rock och när dom stängde gick vi till nästa bar, och när dom stängde gick vi till

nästa osv osv.  Så sjukt underbart att gå vid havet och så hör man lite live musik så man

hoppar in där, tar ett par bira och njuter av musiken och så går man vidare. Var en liten

vit kille som spelade Hendrix SOM EN GUD. Helt makalöst var det.


Onsdag var igår och då spenderade vi dagen mest med att ta oss till L.A. Käkade lite på

kvällen och sen bara deckade framför tv´n på hotellet. Idag ryktas det att det är dagstur

till Malibu som gäller och ikväll var det visst något uppträdande på Santa Monica Pier.

Nåväl, ha det bra så hörs vi snart.

Saknar er alla. Kram.


Kommentarer
Postat av: MFC

FETT, stämningsfulla bilder!

2009-08-24 @ 11:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0