Sooommar sooommar sommaaaaar.....

Och regn... :(

Är såååå trist med dåligt väder. Egentligen är det kanske inte det dåliga vädret i sig jag stör mig på utan mer osäkerheten i vilket väder som komma ska. Vi som bor i Växjö känner igen det här då det utan problem kan regna ena minuten för att sen slå över till tropisk värme där man ligger i solen och... nej där kom regnet igen. *suck*

Har min lilla dotter två veckor nu och jag grubblar på vad man ska kunnas tänka hitta på. Mycket hänger ju på vädret som sagt var. Tycker lite synd om henne med då hon inte har några vänner här eller bara kan springa ut och leka som hon gör annars men vi får försöka göra det bästa av situationen. Hon fyller år imorgon och då kommer det lite roliga saker i present som involverar resa men jag kan inte skriva vad det är för hon läser bloggen ibland sägs det och det vore ju dumt att avsläja vad det är.

Hacker som hon är insåg jag under gårdagen att hon faktiskt börjar bli stor. När vi själva ligger halvdöda i sängen kl 23:30 sitter hon och chattar på MSN...!!!! 8 år gamal? Tur man har koll på vad hon gör så man inte behöver vara allt för orolig. :)

Jaha, så varför sitter jag och skriver om allt detta då? Jag har faktiskt inte en aning. Var bara sugen på att skriva lite. Man är ju van från jobbet att skriva en 2-300 email om dagen så det är inte utan att fingrarna kliar när man inte jobbar. He he he.

1. Läser just nu: Att älska som en porrstjärna.
    - Måste faktiskt säga att den är RIKTIGT bra. Samtidigt som den är EXAKT vad man hade förväntat sig så är den inte i     närheten av vad man hade förväntat sig. Det går inte riktigt att förklara man jag kan starkt rekommendera den.
2. Tittar på just nu: NOT A DAMN THING!!!!
    - Känns som att varenda serie man följer tar uppehåll. Weeds traskar troget på. I brist på saker att se på har jag hittat     en fascination över att det krimserier som går på tv. CSI, SCI Miami, NYCSIPDLABLUEFBI etc etc. Under gåradagen         fick jag dock nog. Ni vet hur man ibland kan börja störa sig något monumentalt på saker som aldrig varit ett problem         innan?

Scenario 1:
Billybob: We found traces of Hydromolopolitic Clyrodifusic acid.
Billiambob: Ahhh... Orange juice...

VARFÖR??? Hur kommer det sig att ALLA kan allt? Finns ju ingen anledning att ha olika personer som gör olika saker. Låt en och samma person springa runt och ta hand om allt...

Scenario 2:
Billybob: We couldn't find any prints on the wire.
Billiambob: Hmmm.. Plastofregentylotic Acicityllic rubber wont bind the print
Billybob: But wait, this would be a perfect scenario to use Hurdromelaguldica Solidofic Acylitit
Billiambob: Ahhh... Gold

(Klipp till scen där guld sprutas på elkabeln och vipps så har vi ett fingeravtryck)

Oh... dear... god... Hur kommer det sig att dom ALLTID ställs inför ett problem som kör käppar i hjulet för dom och hur kommer det sig att dom AAAAALLTID kommer på någon suspekt lösning som tar bort käppen igen? Seriöst, varför inte spruta guld på skiten direkt om man nu VET att "poly vad fan det nu var" gör att fingeravtrycken inte syns... Gaaaah!!! Hade den teknikern jobbat för mig hade han fått sparken.

Så.. Nu tror jag att jag är ganska avskriver för stunden. Have fun. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0