Bara lite allmäna funderingar

1. I vår frys har vi glass. Sådan där superduper dyr as god glass som kostar mer än priset på råolja, vilket iofs inte säger så mycket med tanke på priset på råolja i dagens läge. Men, det fantastiska med den glassen är att den är alltid mjuk. Ni vet ju själva hur det är när man plockar fram sin GB Glace och ska kombinera en liten skål med jordgubb, vanlija OCH päron och när man brytit sönder tre skedar inser man att man faktiskt måste vänta tills den tinar lite. Min fråga är, vad fanken är det i den superdupergoda glassen som gör att den inte blir hård? Som den Svensson man är vill man ju bara bunda och tycka att det är toppen att man äntligen fixat glass som inte fryser, ungefär som fyrkantiga vattenmeloner och Diet Vatten men jag kan inte annat än tänka..."Anti-Freeze" Ni vet den här skiten man häller ner i bensintanken för att man inte ska få vattenproppar och sånt???

2. Jag blev just utmanad i ett spel av min dotter där man är en pingvin som ska servera andra pengviner på en restaurang. Ehhhhh....... I'M GONNA KICK ASS!!!!

3. Att vara själv en kväll är inte så kul som det verkar. Fan vad jag saknar dig Chi... :(

4. Kyckling är gott. Men fan vad jag hatar vår 1. Spis och 2. Våra stekpannor.

5. På tal om stekpannor. Varför är allt coolt någonsin tillverkat i samma material som rymdskepp?

6. På tal om rymdskepp. Inför rymdresor så började USA grubbla på hur fanken man skulle kunna skriva i rymden (Gravitation får bläcket att pressas nedåt vilket gör att man kan skriva.) 20,000,000$ senare hade man en lösning. Ryssarna använde en blyertspena.

Kram kram
//Fagel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0