1991

Jag satt igår och tittade på Oliver Stones mästerverk The Doors. Jag älskar filmen, jag älskar musiken och jag tror jag måste gå så långt som att säga att jag älskar Val Kilmer.

"Hey Jim, wanna come down from there and make a record?"
"(I falsett) Ok... (harkel) ok..."

Så bra är den. Men, det slog mig att dne kom ut 1991. Hade ni frågat mig innan hade jag sagt att det är en gamal film och den kom väl ut i slutet av 90-talet. Men, ack så fel...

1991 var jag 15 år gamal. Jag hade haft min första fylla, var förtfarande oskuld, börjat umgås med vänner på stan och samtidigt flyttat till Afrika. Men vad hände 1991?

Usa initerar Gulf krig nr 1. (Skit kul när man går på en amerikans skola. Bomhot varannan dag...)
Utegångsförbud införs för svarta i Syd Afrika
Polis blir filmade när dom spöar Rodney King och hela helvetet bryter loss
Boris Yeltsin väljs till president i Ryssland
Warsawapakten upplöses
Mike Tyson arresteras för våldtäkt
Seriemördaren Jeffery Dahmer arresteras
Supernintendo släpps i USA
Ryssland rasar
Linus Torvalds presenterar sitt nya operativsystem
Estland, Lettland och Litauen blir egna länder
KGB slutar existera
Freddie Mercury (Queen) dör
Jamie Lynn Spears föds
21 år sedan Jimi hendrix dog

Ok, så ni som är ungerfär lika 30 år gamla som jag är... Seriöst? Känns det inte som att allt ovan hände för bara ett par år sedan? Det här är galet. Men, så diskuterar vi det här på jobbet idag och då, som en blixt från ovan, kommer ett minne som får mig att känna mig riiiktigt gamal.

När jag var liten och spelade spel så kunde man inte gå ut på internet och leta fuskt utan vad man fick göra var att leta upp en spelbutik och KÖPA en BOK med fusken i. Men, för att man inte skulle stå i butiken och tjuvläsa så var allt skrivet med osynligt bläck och när man köpte boken fick man en penna med som man använde för att stryka över det man ville läsa... Hur galet är inte det????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0