Konspiration

Jag går inte under illusionen att speciellt många läser min blogg. Jag är till och med rätt övertygad om att det inte är så många men idag började jag undra....

Står i affären och har precis betalat. Ja, det är en Tack historia igen men det kommer en kicker... Tjejen i kassan tar betalt, ler mot mig lite illmarigt och FRÅGAR om jag vill ha mitt kvitto. Som vanligt tackar jag vänligt men bestämt nej varpå hon säger: "Tack tack...." TVÅ TACK!!!!!

Jag är ÖVERTYGAD om att hon läst bloggen. Den KAN inte vara en slump... Jag biter mig i läppen för att inte utstöta ett gutturalt läte som vagt påminner om Fokk Dustin och rusar ut bara för att bakom mig höra henne säga Tack tack till killen bakom som inte heller ville ha sitt kvitto.

Kommentarer
Postat av: pseudonym

Din blogg verkar ju onekligen sprida sig som löpeld över landet... Var i min lilla butik idag å bad kassörskan vänligt slänga kvittot...tanten sa inte ett knyst... Tänkte på din blogg o är tämligen övertygad om att hon läst, förstått å slutat tacka...

2007-10-08 @ 19:44:52
Postat av: Fagel

Underbart. Skönt med folk som tar till sig. :)

2007-10-08 @ 21:19:05
Postat av: Perre

Denna trend har dock inte spridit sig til Statoil på Norra vägen i Kalmar. Kassabiträdet sade tack, inte en utan två gånger när jag bad henne slänga bensinnotan (inte direkt så man vill titta på det eländet två gånger...). Fick nåt slags hjärnspel där och var på väg att skrika "FOKK DUSTIN" och sen i panik ringa terapisamtal till Fagel... dock blev det bara terapisamtal... / Perre

2007-10-09 @ 21:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0