Det tar emot...

Det finns två saker riktiga män inte gör. Kör vilse och läser manualer. Mina vänner, jag måste erkänna mig skyldig till det förstnämnda. Om det nu förstås inte är så att man byggt om vägen mellan Göteborg och Växjö och ersatt den plana fina vägen med en grusväg på en 10 - 15 km.

Jag kan för mitt liv inte förstå vad som hände. Jag svängde fel, körde tillbaka och helt plötsligt är jag mitt ute i skogen. Den asfalterade vägen blev smalare och smalare och till slut övergick den till grusväg. Grusvägen blev smalare och smalare och tillslut över gid även den till något helt annat, nämligen en traktorstig. Men min kära GPS sa: "Rakt fram" och jag körde. Till slut öppnade sig urskogen och släppte ut mig på den vara 27:an igen. Ofattbart... Var som i en film. Bilden nedan visar hur det såg ut minuterna innan jag hitta ut....

image449

Kommentarer
Postat av: pseudonym

Måste va nått visst med Gbg i kombination med din GPS...fungerar ju bevisligen inte som vi vet sen tidigare o inte helt enl instruktionsboken....men den hade du väl inte läst va?

2007-10-07 @ 22:07:41
Postat av: Perre

Tips: kör 25:an till Halmstad och sen E6 uppåt. Du kan garanterat aldrig köra fel den vägen... det rådet hade du fått av politikerproffset, men så långt tänkte du väl inte? :-)

2007-10-07 @ 23:50:04
Postat av: Fagel

Lätt att vara efteklok... Typiskt politiker. :P
Kan dessutom tillägga att om det inte varit för GPS:en hade jag fortfarande varit vilsen i skogen. Sen att jag hamnade där pga den hör inte hit.

2007-10-08 @ 06:34:11
Postat av: Erik Sahl

haha jag körde med GPS från Växjö till Borås en gång (med preacher) & valde kortast väg istället för snabbast. Var till slut inne på en liten skogsväg, mest körd av traktorer.
Efter ett litet tag dök skylten "vänd om pga av översvämning" upp. Fick försöka hitta rätt väg ut igen (ett antal km längre). GPS is the shit ;)

2007-10-08 @ 09:38:08
Postat av: preacher

Kan absolut relatera till bilden ovan... Resan med Erik upp till Borås var helt klart den mest intressanta bilfärd jag någonsin åkt på, bl.a att färdas på en så smal skogsväg att grenarna slår i sidorutorna.

2007-10-08 @ 09:42:32
Postat av: Fagel

GPS is verkligen the schite men, lyssna noga nu... Kortaste vägen är ALDRIG den bästa... Fi fan vilka avkrokar man sett... Dra mig baklänges!!!

2007-10-08 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0