2 -1 1-2 fenomenet

Så här kommer ytterligare en iakttagelse som jag stört mig på länge men inte skrivit om....

När man bilar på rikets vägar så ser man att det kommer fler och fler 2-1 1-2 väg system. Det betyder att man har två körfält medans mötande har en, och vice versa, allt väldigt noga planerat med av och påfarter. Det är positivt för man vet att man kommer att kunna köra om men det är lite irriterande för man får inte köra om där man vill. Det kan jag leva med men vad som stör mig något fruktansvärt är dom som inte riktigt greppat det hela.

Man ligger på en enkelfilid del av vägen och framför sig har man en bil med släp. Bakom bilen med släp ligger en annan bil som uppenbarligen vill om. Man kommer till den två filiga delen och tänker att nu jävlar ska det susas om. Bilen med släp ligger i 86 på en 90 väg så det är ju bara att susa om. Bilen framför går ut och lägger sig i omkörningsfilen och gasar upp till hissnande 90.... NITTIO!!!!!! Han puttrar fram 4 km/h snabbare och ser att han har goooooott om tid att köra om... Men jag då? JAG DÅ???? Titta, här kommer skylten. Filen går ihop om 400 meter och bilen framför har bara kommit halvvägs förbi killen med släp. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! Kör om eller skit i det.... Sitter ensam i min bil, går in bakom killen med släp och muttrar FOKK DUSTIN.... *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0