Jag äter kött...

- Vet ni att McD hugger av klövarna på kalvar så dom inte ska kunna röra sig och när dom är tillräckligt feta så slaktas dom?
- Men det är bra tycker jag...
- VA??!!
- Ja... Det finns fan inget värre än att få en klov i hamburgaren

Ovan diskussion mellan en kollega och mig fick mig att på allvar börja tänka på att bli millitant köttätare igen. Veganer springer runt och skriker slag ord, attackerar bönder, fritar djur och beter sig allmänt illa. Jag äter kött. Jag gillar kött och jag anser att det är en del av den ekologiska kedjan att vi ska äta kött. Tro nu inte att jag tycker det är kul att se djur slaktas eller behandlas illa. (Förutom den där förbannat komiska kyckling kanonen som jag fortfarande inte förstår hur den funkar. Jag vet jag är ond men va fan, försöker dom skrämma ihjäl dom eller?!?!?). Nej djur ska leva bra och slaktas fort. Men, tillbaka till de millitanta veganerna. Jag förstår tanken bakom fritagningen av illrar och kossor men det finns ändå gränser. Gränser för ren och skär dumhet och gränser för vad som är korrekt. Att med våld bryta sig in hos någon och förstöra deras handelsvara är fel. (Och ja... det gäller även ni feminister som krossar fönster till porrbutiker!!!) Men det mest ironiska i det hela är ändå de som släpper ut djur som inte klarar sig i det vilda.

Jaaaaaaaaaaaaaaa vi tar dom från ett boende där dom åtminstone får mat och tak över huvudet och släpper ut dom i naturen där dom inte har en aning om hur dom ska fånga mat, söka skydd eller försvara sig. riktigt smart tänkt. Det är ungefär som att ta Konga Kaunda från Uganda och be honom driva ett Fortune 500 företag.

Min tanke är följande... Alla köttätare upp till kamp. Join me in the liberation of all things green and beautiful. Vi bryter oss in i växthus, sliter upp alla plantor och planterar om dom utanför växthuset där 1 av 1000 faktiskt kommer att rota sig igen och inte dör. Där kan den stå i frihet och låta sina tomater växa utan extra gödningsmedel och utan vatten vid torra perioder. Och där, i solen, i friheten kan den låta sina tomater växa och ruttna på plats utan mänsklig inblandning. Och vi ska bara äta kött. Låt det gröna vara. Och för att hjälpa allt stackars biologiskt odlat gräs som används till boskapen ska vi springa och ge örfilar till de kossor och getter som betar. Hårda men bestämda slag med opinionens vänsterhand ska ringa genom de skånska betesmarkerna och vi ska förena oss i slag ord så som "Sluta beta, tänk på Greta" eller "Gräs gräs gräs... Är bra!".

Så mina vänner, vilka följer mig in i dimman mot frihetens vidder?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0