En stilla förundran

Ja ni, jag vet inte riktigt vad jag ska börja. Jag antar att mitt nya koncept om att samla ihop dagens artiklar från media grundar sig i en vilja att säga något vettigt och verkligen framhäva vilken otroligt underbar person jag är men om jag ska vara helt ärlig så tror jag innerst inne att det bara handlar om läsare.

Dock inte helt sant för hade det bara handlat om läsare så hade jag nog inte gjort mer än att länka till sidorna. Med det sagt... "Da da da daaaaaa da da da duuu di da da dauuuuu. Daa da d a daaaaaaaaaaaaaaa. dada da daaaaaaaaaaaaaaaaa dadada aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" (Introlåten till Warner Brothers om det var någon som inte prickade det.)


Vi börjar med en man som fått 11 livstisdomar PLUS 521 år i fängelse för 12 ovanligt brutala bostadsinbrott. Tortyr, stöld, våld och en massa anna skit så jag opponerar mig inte då jag personligen anser att männiksor av den här sorten inte ska springa runt på våra gator men när man sen samtidigt läser om f.d fånglägervakten som kopplas till 28,000 mord som får 5 år i fängelse så vet jag inte längre vilket ben jag ska stå på...


En annan sak jag gärna vill diskutera är det här med "svenskhotell". Vad finns det för kriterier för att ett hotell ska bli svenskt. För jag tycker, ta mig fan, att varje gång det händer något utomlands så sker det alltid på ett "svebnskhotell". "Bomb i Guadalamanauatihulu på Svenskhotell." Läser man den här berättelsen så kan man inte bli annat än iskall. Föreställ er själva att vara i butiken när detta händer? Vad det gäller referensen till Svenskhotell så stod det på förstasidan, inte i själva artiklen.


I övriga media... Klantigt uttalande som media fullkomligt sprutade sin säd på... Hur många gånger kan man citera någon som sa något som ett skämt? Dessutom läser vi en liten story om världens sötaste, roligaste, mysigaste och goaste tjej... Får mig bara att tänka på nedan lilla teckning.




Så med det sagt, jag hoppas att jag kunde ragga någon till bloggen med detta inlägget. Peace out ya'll och allt sånt coolt som folk brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0