En vinnare ibland oss

Jag hade turen att få spendera mina bortslösade gymnasieår med ett underbara människor. Vi grät, skrattade, drömde och flög tillsamans i en härlig kakafoni av ljumet kaffe, blöta nätter, brustna hjärtan och spirande kännslor. Och som vanligt, när drömen tar slut, står alla med klumpen i halsen och lovar varandra dyrt och heligt att man visst det ska hålla kontakten och att man visst det ska ses igen, på samma plats, på ett givet klockslag, fem år senare, oavsett vad man har för sig. Klart man hade släppt allt och alla för sina vänner då. De vänner som var med vid första riktiga brakfyllan, de vänner som höll om dig när natten var för svart och de vänner som vaknade brevid dig, såg sig omkring lite förvirrat och brister ut "Saaaatan vilken kväll".

Och så en dag, i slutet av 90-talet, stod vi alla där. Plakaten runt omkring oss skvallrade om vilken lycklig barndom vi alla kom ifrån, eller rättare sagt, vilka sadisktiska föräldrar vi alla verkade ha. Släpen stod på led och det doftade björkris, cigarr och skumpa. En efter en, allt eftersom kvällen tog slut, försvan folk som i en dimma.

Dom bara tonade ut för att aldrig höras av igen...

Jag brukar, för skojs skull, googla mina gamla vänner för att se lite vad dom har för sig nu för tiden. Ok, vissa behövde man inte googla för att hitta, det räckte med att slå på MTV (TACK FÖR DEN) men andra har hållt sig väl dolda. Ett namn som trillade fram på min skärm häromdagen var Nina. Lilla söta Nina som med en ljuv röst sjöng sig igenom gymnasiet med den klaraste, oskuldsfullaste rösten jag någonsin hört. Och varför dök hennes namn up? JO! Hon är en av webjokrarna till Melodifestivalen.

Jag vet, långt inlägg för att promota en vän men det vore såååååå kul om ni tog er tid och lyssnade på låten. Lyssna hellre än att titta då videon slängdes ihop på lika många minuter som det tog att sjunga låten. Sen tycker jag faktiskt ni kan ta och rösta med. Ni kan alla klara er utan 3,60kr och om det är det som krävs för att ge Nina, och hennes låt "Vem saknar dig" en chans att få tävla med jättarna så tycker jag det kan vara värt det.

Om hon är snäll nog att fortsätter uppdatera mig i vad som händer så uppdaterar jag här med.





Nina - Vem saknar dig?



P.s Spread the word brothers and sisters....

P.p.s Kan även passa på och promota Ninas Myspacesida med där ytterligare en vinnarlåt ligger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0