Allmänt dravvel

Jaha vänner, vå var ännu en dag nästan slut. Befinner mig i något mellanmjölks stadie där jag inte riktigt vill göra mig iorning för sängen ännu men samtidigt känner att det hade varit skönt om jag redan låg där...

La mig i soffan innan för att ge SVT's dokumentärfilm om Sverigedemokraterna en chans och det är såååå tråkigt när man äntligen hittar något som mina skattepengar och avgifter betalar som jag vill se och så har dom en speaker som inte kan prata. Jag har i all ärlighetens namn aldrig hört så gutturala rullande "r" som han hade. Herregud... Gick knappt att lyssna på honom. För att inte tala om skånekvinnan som.... ja jag orkar inte ens diskutera det. Vilket jävla stolpskott hon var. Men, för att inte verka allt för bitter så måste jag säga att det var faktiskt en ganska bra dokumentär. Jag gick i hoppet om att jag skulle kunna briljera med stora ord och messerschmidtuppmaningar till svensk media om att det var pga av deras ovilja att låta SD komma till tals som dom blev invalda i riksdagen men så blev inte fallet. Eller jo, jag hävdar fortfarande att det spelade stor roll men den här dokumentären hade inte gjort någon nytta i just den debatten.

Sen undrar jag ibland över vad det är för människor som finns i Sverige. Det var så mycket bättre förr när alla dessa dokumentärer och realityprogram inte hade plats i media. Jag vill inte kännas vid att det verkligen finns folk omkring mig som är som dom är. Tur man är så jävla perfekt själv... :):)

Och på tal om SD till riksdagen... Vart är världen på väg? Lordi vinner melodifestival, Hank von Helvete spelar Cornelis och den här tomten får flest röster i valet i Brasilien???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0