30 dagar - Vegetarian - Dag 27

Hej och hå,

Har varit lite tunnt med uppdateringar på sista tiden och det ber jag om ursäkt för. Huvudet har IKKE varit medgörligt för något annat än grublerier och vintersnuva. Men men...

Tänkte idag ta och laga lite mat, på riktigt, och inte bara leva på lunchlådorna så ikväll blir det "Maris Crepes" vilket är en salig blandning av grönsaker och pankakor. Se receptet nedan. Kommer att återkoppla med "betyg". Dock kan jag säga att utifrån att ha lästreceptet så tog jag beslut om att köpa färdiga pankankor. Finns ingen anledning att försvåra för sig själv när man inte måste. Kidneybönorna ska bli kul att testa då jag inte är en bön-människa förutom i mexikans mat.

Återkommer som sagt var.

Pannkakssmet som räcker för 2-3 port. gärna med rivna morötter i , eller om man vill göra det lite enklare så köper man färdiga pannkakor.
2-3 vitlöksklyftor
1-2 grovrivna morötter
1/2 grön paprika
1/2 purjolök
Några klickar chilisås
1/2 burk kidneybönor
En tjock bit fetaost
svartpeppar
örtsalt
oregano

Gör så här
Slanta ner vitlöksklyftorna i en stekpanna med lite rapsolja. Lägg i paprika och purjon och fräs en stund.
Klicka över chilisåsen och häll i bönorna. Stek allt under lock. Lägg i fetaosten och låt den smälta in i grönsaksröran. Krydda!
Fördela röran i pannkakorna och rulla ihop till crepes.
Stek i ugn 15 min. i 225 grader

Källa: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=-111468


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0