Nu blir jag lite irriterad...

Jag tycker det är helt ok att klaga på SJ i vanliga fall. Det är mycket förseningar, skit som går sönder och tåg som ställs in.

Ok, nu är jag inte en person som åker tåg speciellt ofta så jag antar att min vardag inte påverkas av detta. Jag är inte heller en så pass van tågresenär att jag har ett uppbyggt hat för alla dessa problem. Jag säger som jag sa innan, det är helt ok att klaga på ett företag som säger sig leverea en tjänst som dom inte kan utföra. I VANLIGA FALL!!!!

Nu har vi en vinter med temperaturer och snömängd som vi inte haft på 20 - 30 år och folk blir helt rabiata över att SJ inte reder ut det hela. Man kräver AVGÅNG för SJ's VD. Det är lika jävla korkat som att sparka en förvbundskapten för att laget inte håller måttet. Seriöst??? Jag är bara sjukt förvånad över att SJ inte gått ut och åberopat Force Majuere ännu. (Vilket tom finns inskrivet i dina försökringsvillkor) Jag fattar inte hur svenska folket kan tro att SJ ska kunna garantera resor kors och tvärs under de omständigheter vi har just nu?? Jag blir inplogad varje dag på min parkering men inte fan skriker jag och säger att kommunen inte gör det dom ska. VI befinner oss i en situation som är långt utanför normen för hur en svensk vinter ser ut och jag lider med alla dom som är ”ansvariga” för att vägar, tåg och bussar ska rulla på som vanligt. Jag tyckr uppriktigt sagt synd om dom. Tänk dig själv att du dammsuger din lägenhet och när du är klar så kommer någon in, snor dammsugarpåsen och häller ut allt i lägenheten igen. Samtidigt kommer din granne in och skriker på dig att du är dum i huvudet som inte har det rent och fint i din lägenhet. GAH! GAH GAH GAH säger jag bara.


Ha lite jävla förståelse för att saker och ting inte alltid kan funka som det gör. Vi sitter alla, mer eller mindre, i samma båt så varför inte försöka göra det bästa av situationen och hjälpa varandra igenom den här ”OMG WTF KATASTROFEN HERREGUD VI KOMMER ALLA DÖ FÖR ATT VÄGARNA INTE ÄR PLOGADE DIREKT NÄR JUST JAG SKA UT OCH TÅGEN GÅR INTE SOM DOM SKA” situationen.


Du som åker tåg, du har helt rätt, jag vet inte hur det är att missa ett tåg pga stormen men du som åker tåg vet inte heller hur vi billister, cyklister eller gåister har det så knip!!!


Kommentarer
Postat av: Alexander

Själv är man beroende av T-banan i Stockholm och idag tog 2h, som normalt tar 28 minuter...



Det är skandal av SL. Dem förvånas över att vi faktiskt har vinter i Sverige...i Norrland kan man ha upp till -30 utan samhället står och faller, här får vi lägga ner redan vid -20.

2010-02-22 @ 22:47:00
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: MFC

Det som skrämmer mig är att vi faktiskt hade tåg och system som klarade av kyla förr (förvisso med visst strul då också).



Nåja... det var kul att cykla i -20 på oplogade cykelvägar idag.

2010-02-23 @ 00:01:06
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Alexander

Med dem där jäkla "ersättningsbussarna" hade jag tjänat 1,5h på att cykla till skolan...

2010-02-23 @ 22:04:57
URL: http://alexanderism.blogg.se/
Postat av: IntERIKtigtklok

Mycket väl uttryckt. Mycket.

2010-02-27 @ 11:02:28
URL: http://intERIKtigtklok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0