Vart är världen på väg?

Det görs rätt mycket radikala omröstningar runt om i världen nu för tiden och många utav dom tycker jag är ganska bra. Jag inser att det handlar mycket om att testa gränserna och provocera fram ett samtal om ämnet men vart är vi på väg när man vill legalisera incest? Ok... Om vi tar ett steg tillbaka och för en dialog där vi antar att vi kan släppa alla moraliska aspekter osm är fel i det hela så kan jag på sätt och vis förstå argumentet. Två vuxna människa bör få göra vad dom vill. Så länge man inte skadar någon annan. Men om vi har länder som inte kan acceptera homosexualitet så anser jag att vi har en hel del mer att lösa innan vi börjar prata om incest. Dessutom är det ju faktiskt så att det, troligen, inte är olagligt för att det är nära släktingar som har sex utan för att genpoolen förstårs något makalöst. Det finns tydligen en anledning till att barn till nära släktingar blir som dom blir. TAKE A FRIKKING HINT!!!!

Ytterligare en sak i media idag som gör mig galet irriterad är att det finns folk som betlalar 46 850 kr för en middag med Filip och Fredrik men bara 15 600 kr för en signerad gitarr från Rod Steward. Och, jag är inget Roddan fan direkt men ändå. Varför betala nästan 50 papp för att äta middag med en ganska go och cool kille och en som är en uppblåst stropp som tror han är något, beter sig illa och lider av ett OTORLIGT självhävdelsebehov? Slopa idioten så kaaaaaaaaaanske det hade kunnit vara aktuellt men ändå...

En fråga till... Syd- vs. Nord Korea. Seriöst... Jag håller med om att Syd Korea bör få ha sina övningar och göra vad dom vill i sitt egna land men jag inser samtidigt att deras små stridsövningar ses som en provokation mot Nord Korea. Kolla bara vad som hände på Kuba på 60-talet. Där var vi inte långt ifrån ett fullskaligt krig så att USA går in och säger ajja bajja till Nord Korea känns lite som hyckleri. Problemet är dock följande... Nord Koreas ledare, Kim Jong-Il, avgår snart och vad hade inte varit bättre än att ha ett historiskt krig under bältet innan man lämnar över. Jag HOPPAS detta bara handlar om vem som har "den starkaste pappan" eller "vem som tog vems spade i sandlådan" men om det smäller... Aj aj aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0