Det här gick faktiskt över gränsen...

Mikael Rudolfson, journaliststudent vid JMG i Göteborg, skriver idag på Aftonbladet en artikel om våldtäkt där man inleder genom att säga "Tjejer vet att varje kille är en potentiel våldtäktsman".

Jag är ledsen men det är så mycket fel med det påståendet så jag vet inte vart jag ska börja. Eller jo, egentligen skulle jkag vilja börja med ett skämt men jag kommer inte ihåg hur skämtet gick och därför tänker jag inte ens försöka återberätta det.

I vilket fall som helst så blir jag något störd och förbannad när man säger att alla män är potentiella våldtäktsmän. Låt mig få klargöra en sak, det är inte kuken mellan våra ben som gör män till våldtäktsmän, det är en störning i hjärnan som inte slår av när gränsen är nådd. Det är ett beteende och inte en fysisk kroppsdel som gör att män våldtar.

Det jag alltid tycker är så rolgit med sådana här "debatter" är just jämnställdheten. Det skriks hit och dit om att män gör si och män gör så och det är sååååå oträtvist mot kvinnor. Tolka mig rätt, jag har absolut inga åsikter som finner grund i något kvinnorförtryck och anser inte att män och kvinno ska skiljas åt pga kön. Sjävlklart kommer vi hamna i roller där en kvinna ä mer lämpad än en man, och vice versa men det är ju bara naturligt. Finns ju t.ex inte en enda manlig barnmorksa i Sverige. Jag har inga som helst problem med detta. Vad som stör mig är den omvända diskrimineringen.

Eftersom kvinnor i all tid och otid tryckts ner och alltid haft en 2:a klassens stämpel på sig vad det gäller roll i samhället, rösträtt etc etc så verkar det som att det är helt ok att vi män ska sätta oss på avbytarbänken medans kvinnorna beter sig på ett sätt som vi aldrig skulle få göra.

Vi skulle inte kunna ha ett socialt accepterat kringresande sällskap med storbystade blondiner som sjunger och strippar enbart för män. inga kvinnor tillåtna!!! Men det går ju alldeles utmärkt när det gäller "Ladies night" JA, det finns stripklubbar men i samhällets syn är alla män som besöker ett sådan eteblisemang perversa, gubbsjuka och störda.

Jag skulle inte kunna skriva en debattartikel i Aftonbladet och säga att alla kvinnor är potentiella prostituerade. Varför? Jo men dom har ju redskapen. Det är ju bara att börja fråga. Eller? På samma sätt är det lika jävla korkat att säga att alla män är potentiella våldtäktsmän.

Kommentarer
Postat av: Azze

Oh snap :|



Väl skrivet!

2010-04-15 @ 12:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0