Jag föstår verkligen inte...

Aschberg har ju börjat med en ny programserie på Aftonbladet som heter 300 som går ut på att man på 300 sekunder ska genomföra lite grävande journalistik och utifrån det avslöja bottenskrapets avskum så som pedofiler, idioter och.... politiker som ställer upp i utlottningar av resor...

Snälla något... Förklara för mig vad det är dessa politiker gjort för fel? X antal politiker blir inbjudna till en nylansering av ett reserbolag där dom erbjuda middag, dryck och möjligheten att vinna resor. VARFÖR får dessa politiker inte vara med på det här? Hur kand et ses som MUT-skandal??? Inte någonsin i reportaget sägs det att resebolaget i utbyte mot detta hintat att dom vill ha tjänster tillbaka.

Det som gör mig mest förbannad är att dessa politiker inte kan stå för vad dom gjort och det är ju DET som är så typiskt för politiken. Varför ens förneka att du ville vinna resan? Varför ens förneka att du inte visste vad det handlade om? För en gångs skull, i mina ögon, SÅ HAR NI INTE GJORT NÅGT FEL!!!!

Det är fan inte konstigt att folk sers sig över axeln när dom är ute och går...




Vad har jag missat? Vad gör dom för fel? Varför är detat värt 300 sekunder av Aschebergs tid? han som VANLIGTVIS gör så mycket bra för tv i Sverige?


Kommentarer
Postat av: MFC

Aftonbladet?... Aschberg?... seriös journalistik?...



WILLITBLEND?

2009-10-05 @ 01:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0