Vad är det bibeln försöker säga???

Jag tror minsann att det är dags att börja studera bibeln lite närmare. Snacka om små guldkorn man kan hitta bara genom att läsa EN LITEN SNUTT av bibeln. En ny idé till en blogg kanske?


"Things about the bible that make mes go WTF???"


"Det finns sådana som är utan kön från födseln och sådana som av människor har berövats sitt kön och sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta."

"Men Jesus sade till sina lärjungar: "Sannerligen, det är svårt för en rik att komma in i himmelriket. Ja, jag säger er: det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike."

Några fariseer kom fram till honom för att sätta honom på prov och frågade: "Är det tillåtet för en man att skilja sig från sin hustru av vilken anledning som helst?" Han svarade: "Har ni inte läst att Skaparen från början gjorde dem till man och kvinna?" Och han fortsatte: "Därför skall en man lämna sin far och sin mor för att leva med sin hustru, och de två skall bli ett. De är inte längre två utan ett. Vad Gud har fogat samman får människan alltså inte skilja åt." De frågade: "Varför har i så fall Mose bestämt att mannen skall skriva ett skilsmässobrev för att skilja sig?" Han svarade: "Därför att ni är så förstockade tillät Mose er att skiljas från era hustrur, men från början var det inte så. Jag säger er att den som skiljer sig från sin hustru av annat skäl än otukt och gifter om sig, han är en äktenskapsbrytare."


Kommentarer
Postat av: MFC

Bibeln var dåtidens twitter.. inte många verser som är över 160 tecken..

2009-11-09 @ 19:11:33
Postat av: Olivia

Hej! Vad roligt att du kolla på min blogg! :D Din blogg var ju bra! :) hehe Vi ses!

2009-11-10 @ 14:16:36
URL: http://marishasliv.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Tjena!



Jag håller på att byta adress och design m.m. på Metalnallen och sen kommer detsamma hända med Metalnallen´s Dagens, så vill du fortfarande ha min/mina sidor länkade så får du byta adress, så lägger jag även in din sida i länkarna på nya sidan!



Ny adress: http://metalnallen.wordpress.com



Troligtvis nya adress för MD: http://metalnallensdagens.wordpress.com



/



Metalnallen

2009-11-14 @ 08:40:05
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0