Recension Hultsfredsfestivalen Graveyard - Graveyard



01 Evil Ways
02 Thin Line
03 Lost In Confusion
04 Don't Take Us For Fools
05 Blue Soul
06 Submarine Blues
07 As The Years Pass By, The Hours B
08 Right Is Wrong
09 Satan's Finest
























Jag vet inte vart jag ska börja. Jag tror jag får börja med ett citat från Rockpartys hemsida.

"Trodde du verkligen att man måste blicka framåt för att det ska bli bra?
Tänk om. Tänk rätt. Tänk Graveyard."

Det första jag hör när jag sätter igång denna skiva är As the years pass by, the hours bend och en båg av värme, Woodstock, Vietnamnkriget, Hendrix, Zepplin och Cream sköljer över mig. Jag forslas som en blixt tillbaka till '68 - '72 och jag kan inte annat än att le. Det är som dom säger, det var bättre förr. Jag tänker inte peka ut några enstaka låtar på den här plattan för alla håller lika skön klass och det känns verkligen som att jag är tillbaka på Estetiska med mina flummvänner där vi sitter i en mörk, rökig lägenhet och lyssnar på gårdagens musik.

Hendrix sa det bäst när han hsa: "'Scuze me while I kiss the sky"

Betyg: 4,5 LCD doser av 5 Woodstockbesökare möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0