Lysande journalistik och skumma omstänligheter

(Jag vet att det heter omständlig men heter det verkligen omständligheter, eller omständigheter?)

Smålands egan Smålandsposten rapporterar idag om världens dyraste räkmacka. Vad det kortfattat handlar om är att en komunfullmäktige i Danmark kastade en räkmacka i ansiktet på en kollega och dömdes nu till böter.

Fyndig titel, det funkar. I artikeln skriver man dessutom : "...en räkmacka i ansiktet på en kommunmedborgare hon kommit i delo med under ett möte. Det skulle hon naturligtvis inte gjort". Jag måste säga att jag älskar när reportrar poängterar det uppenbara. Det skulle hon naturligtvis inte gjort... Nehe? Dessutom trodde jag att reportrar skulle vara objektiva och inte ta ställning. ;)

Det som dock får mig att rygga tillbak alite i hela händelsen är kommentaren: "Offret för räkattacken drabbades av skaldjursförgiftning med långvariga smärtor och förlorat jobb som resultat." Ursäkta men hur i hela friden man man bli skaldjursförgiftad av att få en räkmacka i ansikten så till den grad att man blir av med jobbet? Om man är SÅ hyperallergisk att man blir arbetslös varje gång man kommer i kontakt med en räka så kanske man inte ska sitta brevid folk som äter räckmackor?

Can you say "Whiplas?" ;) Låter som en frivolous law suite om ni frågar mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0