Vågar vi skilja på gott och ont?

När man säger HITLER så blir alla rabiata.

Jag håller med. Hitler var ett jävla svin. HITLER.... var ett svin.

Väldigt få av han underhuggare visste dock vad som pågick i lägrena så man kan inte dömma tyskarna i kriget utifrån vad Hitler sa, eller gjorde. Misstolka mig rätt... Det finns inget med Hitler och hans politik jag stöttar men hur man än vrider och vänder på det så måste man inse att han gjorde en hel del bra saker för Europa.

Om vi kan ta ett steg tillbaka och bortse från dom onda sakerna så byggde Hitler motorvägar genom Europa. Det är samma motorvägar vi använder idag. Genom sina grotesta medicinska-experiment har man idag botemedel mot mycket som i vanliga fall hade kunnat döda männsikor. Mycket av den forskning vi använder oss av idag är baserat på den forskning som gjordes under Hitlers regim.

IGEN, jag förespråkar inte Hitlers regim. Jag hatar honom och allt han gjorde. Jag har många vänner som haft släktingar som varit i läger och jag lider med dom, men, igen, faktum kvarstår, att den forskning vi bedriver idag har tagit många årtiondensskutt frammåt pga honom. På gott och ont.

Offra en och rädda hundra? Jag ni, vart drar man gränsen?

Men kan man bli så förvånad när någon "vågar" säga detta?

Innan ni nu börjar dissa mig för vad jag skriver så vill jag att ni tänker igenom följande:

1. Vi testar smink och annat obetydligt skit på djur idag. NEJ JAG JÄMNFÖR INTE JUDAR MED DJUR men jag säger bara att testning krävs för att vi ska komma frammåt. Sen kan jag tycka att smink och schampoo inte är legityima anledningar att någon ska lida men, så ser världen ut idag.
2. Hur många gånger tror ni inte att man kommit fram till något makalöst men blivit stängda för att det krävdes tester på mänskliga "kaniner" NEJ!!!! Jag säger inte att man ska utrota, eller testa på vissa sorters männiksor bara för att... Faktum är att dessa tester ligger till grund för mycket banbrytande forskning som vi gör idag.

Äsch... Jag vet inte... Kommenter gärna. Kalla mig dum och idiotisk men kom ihåg att jag tycker inte att något av det som hänt är ok. Jag tycker inte det är bra och jag tycker att nazister kan ruttna bort och ge oss normala människor en chans att göra den här världen bätter. Jag misstänker att jag bara blir så irriterad över hur media framställer vissa människor.

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Tjenare!



Tackar!



Ska se om jag förstår dig rätt, ska ja skriva band som liknar dem jag recenserar?

2009-06-18 @ 15:57:36
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: adina

Jag förstår vad du menar. Personligen tycker jag det inte är värt att behandla människor på inhumana sätt oavsett om det är för "artens bästa". Man behöver inte ha de avsikter som Hitler hade för att bygga vägar, och inte heller för att ta fram mediciner och liknande. Visst kan man inte förneka att vi faktiskt HAR haft användning för vägarna, men som sagt, man behöver inte ha de avsikter eller åsikter som Hitler hade för det, så egentligen var de resultat vi ser idag bara biprodukter av hans egentliga syften..

Förstår du vad jag menar? :)

2009-06-18 @ 15:59:27
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
Postat av: hm

Nja, visst är det bra att Hitler såg till att vägar byggdes i Europa. Men forskningen? Har du något belägg för att forskningen tog några skutt framåt pga Hitler? Det var knappast vetenskaplig metodik som användes i lägren. Man hade kanske nått liknande resultat genom att testa på djur istället för människor? Sedan hade väl Hitler en del partikamrater som mot förmodan inte var släkt med varandra eller hjärndöda, så de ytterst få bra sakerna som nazisterna lyckades med var nog inte Hitlers förtjänst.

2009-06-18 @ 22:16:23
Postat av: Tobias

Svenskar ar sa smartsamt politiskt korrekta. Dom kan inte se skogen for alla traden. Det har ett bra exempel.



Hitler demolerade halva Europa efter han byggt vagarna. Det blev ett status quo. Men visst fick han i gang ekonomin. Inte bara genom vagar, utan att grunda VW och tillverka en jakla massa vapen.



Det later vettigare att investera pengar i infrastruktur an att spendera alla pengar pa att forsoka radda dodsdomda foretag. Det budskapet gick fram.

2009-06-19 @ 11:58:54
Postat av: MFC

hm, vi har haft en Hitler i vår tid, han heter George W. Bush. Han fick fart på militärindustrin och fick fnatt på oljeproduktionen och genmanipulerade grödan.



Om vi bortser från det så kommer det fler hitlers snart....

2009-06-20 @ 19:47:13
Postat av: Annelie

Hitler är ett väldigt känsligt ämne.. men visst har du en poäng. Verkligen.

2009-06-21 @ 10:23:22
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0