Jimi Jimi Jimi Jimi.....

I början av min fabulösa gitarrkarriär så började jag lyssna mycket på Hendrix och för en utstött, finnig 12-åring var detta något helt makalöst. Förutom att ge mig fan på att ta mig igenom i alla fal en låt av honom (Hey Joe eftersom den är BUS-enkel) så läste jag på en del om hans liv. Förutom att han var fallskärmsjägare i armén så fanns det mängder med intressand fakta som trollband mig. Något jag alltid hade problem med var hans för tidiga dör.

Enligt de vittnesmål som finns så sägs det att Jimi var åtminstonne vid medvetande när han placerades, sittandes, i ambulansen. På vägen dit försökte han spy men något geni lutade tillbaka hans huvud så han inte skulle rammla vilket resulterade i att han kvävdes i sina egna spyor. Hur sant detta är har jag inte en blekaste aning om men den historien stod jag fast vid och som rebellisk hippewannabe i 17-års ålderns var jag väldigt irriterad och smått förbannad på den ambulanstjommen som orsakade min guds (Förlåt alla andra gudar för att jag hava gudar framför dig/er) för tidiga död.

Nu har jag dock hittat ett nytt hatobjekt så om du, ambulanstjommen som gjorde detta, någonsin hört mig svära över ditt agerande, eller om du läser bloggen så vill jag bara säga förlåt....


(Källa: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5274520.ab)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0