Inte lätt att vara kvinna

På 1800-talet skulle kvinnor vara bleka och ha putrövar utan dess like....



Allt eftersom tiden går så har kvinnor i vår historia anpassat sig efter hur de förväntas se ut. Nej, jag är inte en av de 2,2% som röstade på F.I men jag vill ändå säga det jag vill ha sagt. Jag tycker kvinnor har det för jävla svårt som det är. Det är en sak att anpassa sig till ett mode som finns men när man tingar ner ideal i halsen på dom och förväntar sig att dom inte ska spy så blir jag förbannad.

I dagens samhälle är det "hett" att vara en storlek 0. Alvarligt talat... Jag frågar alla (Alla två? ;) ) er som läser... Är detta verkligen hett?


Hur kan man som modeskapare eftersträva att det är kvinnor av den här sorten som ska bära ens kläder? Jag hade skämts om jag skapade kläder som skulle bäras av dessa benrangel. Ok, folk kan må dåligt och ha anorexia och dom lider jag med men många stärvar ju efter att se ut så här... Kom igen?!?!?!

Jag har bloggat lite innan om folk som förändrat sig markant. Elisabeth Shue, TinTin och Sherlock Holmes och nu kommer en till. Det som oroar mig är om detta är den nya "Size 0". Håller kvinnor på att förvändlas till män???


(Källa: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article5282554.ab)


Kommentarer
Postat av: Angeliqua

Gud i himmelens parader...hennes nya mage ser ju exakt ut som magen på en kendocka....alldeles plastig för böfelen! (sedan ska det ju betänkas att hon är minst 10 år yngre på förebilden, "hullet" i ansiktet försvinner med åren. Men what's up with the mage?? Hon har fött 2 kottar & ser ut så där....jag har fött 3 knoddar & ser ut som flubber!)



Tycker att kvinnor ska se ut som kvinnor, kurvor ska det vara (i måttliga mängder), sådana där size zero-spöken eller muskelberg är inte mkt att hänga i julgranen!

2009-06-09 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0