Inga systemkameror på festivalerna i år

Wow... Snacka om diva fasoner. Nu har vissa artister krävt att man förbjuder systemkameror på festivalerna i år. Jag har bankat mig gul och blå för att få rätsida på varför det är som det är men det enda som kommer fram är att "artisterna" förbjuder det.

Du får ha en vanlig kompaktkamera med dig. Det har dom inga problem med och med tanke på hur bra de senaste kompaktkamerorna är så tänker jag inte acceptera att man skyller på kvalitén.

Jag kan köpa DVD'n eller CD skivan så jag fattar att man inte får spela in men vart finns bilderna på mig på festivalen som jag kan köpa? Nä just det... Jäla fasoner om du frågar mig.

Sonisphere skriver:

Systemkameror, filmkameror och inspelningsutrustning är INTE tillåten på festivalen utan speciella tillstånd.
När otillåten utrustning upptäcks är också tillträdet till festivalen förbrukat och armbandet kommer att klippas. Lämna därför denna utrustning hemma för att undvika tråkiga händelser.
Mobiltelefoner med kamerafunktion och kompaktkameror är däremot tillåtet att ta med sig in på festivalområdet.

Hultsfred skriver:

Systemkameror och inspelningsutrustning är inte tillåtna på festivalen. När otillbörlig utrustning upptäcks är också tillträdet till festivalen förbrukat och armbandet kommer att klippas. Mobilkameror och kompaktkameror är däremot tillåtna.

Dom enda som verkar boka artister som inte bryr sig är Roskilde som skriver:

You are allowed to take pictures with still-picture cameras (no flash in front of the stages). Permission to record sound/motion pictures at the Festival Site is normally not given to audience members.
Please note, this also includes digital cameras, mobile phones or the like enabled to record motion pictures or sound.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0