Här kommer en fundering...

Jag brukar alltid säga att jag inte tror på Gud och att hatar mig för det. Jag är realist och känner att vetenskapen bevisar mer att Gud inte finns än kristendomen gör att han/hon finns. Det betyder dock inte att jag avsäger mig en Gud. Vems Gud har jag inte en aning om men det finns så mycket där ute som vi inte förstår och det tänker jag leva på ett tag till. Jag vill känna att allt inte är klart ännu. Jag vill känna att det finns mysterier där ute. Jag vill ha möjligheten att diskutera detta med folk utan att det finns 100% bevis för det ena eller andra.

Det roliga är att många människor som tycker att kristna är korkade som tror på Gud kan i samma andetag konstatera att det är inte bara sannolikt utan även troligt att det finns liv på andra planeter. Förstår inte riktigt hur dessa två skilljer sig åt men, det är inte därför jag skriver detta.

Om vi för sakens skull låtsas att det finns en Gud. Du behöver inte tro på Gud men vi säger att det finns en Gud, så bör det rimligen finnas en Djävul. Och Djävulen snappar upp de förlorade själarna som inte har någon annan stans att vända sig.

Jag tror.... (håll i er).... att jag vet hur det hela börjar. Jag har hittat Djävulens plan för att sno åt sig så många själar som möjligt. Det är den ekonomiska krisen som kommer att starta de religiösa krigen runt om i världen och här har Djävulen ett försprång. Klicka här och se själva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0