David i lejonkulan

Jag måste säga att jag tycker det är lite fel att hålla påå som man gör här....

Mr Pontén, som jag förövrig inte har något till övers för, ställer upp och talar på det evenemang där han utan tvekan är mest hatat i hela världen. Dreamhack.

Vi är alla så jävla taggade för att racka ner på folk för att dom inte är tollerante, inte tycker som merparten av männiksor eller för att dom inte tycker som vi.

Hatar du homosexuell? Vi hatar dig!!
Hatar du fildelare? Vi hatar dig!!
Hatar du invandrare? Vi hatar dig!!

Men:

Hatar du folk som hatar homosexuell? Vi älskar dig!!
Hatar du folk som hatar fildelare? Vi älskar dig!!
GHatar du folk som hatar invandrare? Vi älskar dig!!

Seriöst... Vad skiljer den ölversta gruppen från den understa? OLIKA ÅSIKTER!!! Jag tycker att alla människor har rätt till sin egna  åsikt. Jag kommer inte stöta bort en gammal go vän som visar sig ha en åsikt jag inte håller med om. Jag tänker inte ens stöta bort någon JAG ALDRIG TRÄFFAT pga sina åsikter så länge man kan förklara vad man menar.

Jag hatar bögar!
Varför??
Jag bara gör det!!

FALLER BORT!!!! Finne ingen grund till varför den här personen känner så och därför har jag ingen respekt för den här personen. Men,om man kan argumentera för varför man känner som man gör så kan jag respektera det. Jag kanske inte håller med men jag kan respektera att DU känner som du gör.

Vad har detta med Ponté att göra? Han ställer upp och talar på en tillställning där han vet att han är hatad. I just detta läget är det deltagarna av Dreamhack som ska skämmas.

Kommentarer
Postat av: TrooP

Det stora problemet som jag ser det med just Potén är att han försöker rättfärdiga det han gör med en massa undanflykter... för oavsett vad man tycker om fildelning så har han i stort sett en stor fet "BROTTSLING" stämpel på en hel generation! Sen att det verkligen är fel att fildela är det inte många som bryr sig om efter man går ut med nått sånt... Se bara på piratebay rättegången... hela åklagar sidan sitter och läser ip-adresser ur torrent prottokollen som hela sin bevisbörda! det är lite som att jag skulle sitta och dömma alla som bor i samma kvarter som en brottsling för att dom finns i närheten! Och min stora fråga är ju egentligen VARFÖR piratebay killarna ska sitta och betala för alla nedladdningar från deras sida när dom själva inte har tankat ner/sett/nyttjat nått utav det själva?!?!?! Fine att dom inte har vart så smidiga mot div myndigheter men vafan... VI har tankat så varför ska DOM betala!? och HUR FAN kan det komma att det är VÄRRE att tanka ner/upp musik än att våldta någon???

2009-06-22 @ 19:44:36
URL: http://www.troop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0