Bedrövligt

Media har den senaste tiden skrivit en hel del om att Hultsfredsfestivalen lägger ner. Åsikterna är väldigt blandade bland de som kommenterar men för egen del, som om ni inte visste det redan, så tycker jag det vore oerhört tråkigt om dom slutade köra festivalen. Inte bara för min egna del men för hel Hultsfreds kommun som drabbas på väldigt många sätt. Inte bara den minskade försäljningen under festival veckan men även skolor etc som blir tvugna att lägga ner.

Dom säger att spiken i kistan kom när dom bröt med Live Nation som bestämde sig för att boka in Foo Fighters samma helg som Hultsfredsfestivalen var. Man får tycka och säga vad man vill om detta. Personligen tycker jag det är fult att lägga en festival somma helg som någon annan och det sägs ju att det finns en oskriven regel att men helt enkelt inte gör så men, vissa ska ju gå mot strömen och hitta på en massa annat hela tiden. Skit samma, summa sumarum är att det går piss för Rockparty nu. Men, nästa år ä 25 års jubileum och jag kan GARANTERA att det kommer att krävas en hel armé av Kronofogdsanställda för att stoppa den festivalen. Personligen ser jag fram emot det.

Så, kort och gott... Festivalen dör inte om vi inte sviker så upp till kamp nu och visa att Sveriges äldsta och mest mångsidiga festival förtjänar att vara kvar.

Tänk på barnen och musikframtiden....


Bilden tagen 2008 på Hultsfredsfetsivalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0