Retro...

Om ni, som jag, har ett par år på nacken så MÅSTE ni bara gå in och kolla det här inlägget. Det är så sjuuuuukt bra. Kommentera inlägget med era minnen från hur ni minns er barndom och era data!!! ÖPÖ!!!!!

MFC goes RETRO

Jag minns en del av dom allra första spelen jag spelade. Förutom Stugan (Norr, Öst, öppna dörren, fram, släng) så var det senare Leisure Suit Larry som var trendsättande. Inte nog med att man skulle svara på "svåra" frågor för att få spela men det var ju det första "sex"spelet som kom. Dom där frågorna var oroväckande svåra i början men när man upptäckte att det bara var typ 8 olika frågor så gick det rätt fort att komma vidare. Sierra gick sen vidare med SpaceQuest, PoliceQuest och en hiskans massa andra spel.

Men, på min tid fnns inte internet så när man inte visste vad f*n man var tvungen att göra för att få 4-bitars, 2 färgs Larry att hoppa i säng med 4-bitars, 2 färgs horan så var man tvungen att åka in till stan och köpa en FUSKBOK!!! Inte nog med att det faktiskt var en bok av papper men det var så superhemligt att man var tvungen att ha en magisk penna som man strök över svaret med för att kunna läsa vad det stod. ALLT för att man inte skulle stå i butiken och läsa.

Hur galet som helst.

Så in på inlägget och skriv era minnen.

Kommentarer
Postat av: Akilles

Man skulle skriva ett minne och på tal om pr0n etc så har jag ett minne :D



På C64-tiden gick jag (när äldsta brorsan var o pluggade) in i hans rum och in i skåpet (där jag visste han hade massa spel) och tog nåt klädpokerspel, KOM IHÅG att dessa är på kassettband, satte i det och startade bandstationen o loadade upp (tog ungefär en halvtimme) och sedan kunde man se svartvita pixelfigurer som påminde om en tjej...weee vilka tider :D:D:D

2009-02-25 @ 10:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0