Recension Roskilde Katzenjammer



Vad... i... hela... fridens... namn... hände... här....

Katzenjammer är ett av de senaste släppen till Roskilde 2009 och i vanlig anda så tar jag Roskildes bandsläpp med en nypa salt då de förra året släppte 99%, för mig, okända band som inte var så där hiskans bra. Men, eftersom jag känner att jag prioriterat Hultan lite mycket nu kanske så tog jag mig i kragen och körde igång en platta med Katzenjammer.

Och jag säger det igen. Vad... i... hela... fridens... namn... hände... här....

Det här var verkligen HUR bra som helst. Om några av er lyssnat på Chumbawamba INNAN I get knocked down så kommer ni nog kanske att känna igen lite av stuket. Den irländska folkmusiken, blandad med bluesmoll och upphottade trumpeter. Helt galet bra är det. Man känner verkligen hur hela kroppen vill ställa sig och dans riverdance. Ney, man känner hur hela världen borde ställa sig och dansa riverdance.

Så detta kan jag STARKT rekommendera om man gillar det lite mer folkmusik/pop/bulesaktiga.

Låtar att kolla lite närmare på? ALLA... Men, mina två favoriter ännu så länge är A bar in Amsterdam, hey Ho on the devils back och To the sea

Betyg: 4,5 irländska steppskor av 5 fioler möjliga

P.s Perka, jag tror du skulle gilla detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta mig fan det enda jag sett och hört som verkar vettigt överhuvudtaget, detta året.



http://www.youtube.com/watch?v=-AIdYoMpINQ



Å en trummis, som i småprickig röd sommarklänning med brett särade ben, sköter sina sysslor på en kastrull, i en träbåt är alltid rätt, under alla omständigheter.

Med sitt Ihi, ihi, dessutom inte bara klarar sig med hedern i behåll, utan får alla att inse att just det inlägget var absolut nödvändigt.



Girlpower på riktigt, någon??



M

2009-02-27 @ 16:36:27
Postat av: Mats

Nåja, så anonym behöver jag inte vara. :)

2009-02-27 @ 16:37:52
Postat av: azze

hehe.. A bar in Amsterdam, hey Ho on the devils back och To the sea råkar vara deras mest populära låtar :D

Fan va mainstream du är ! jag håller med Mats ovan, Aint no thang är den roligaste :D

2009-02-28 @ 17:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0