Recension Hultsfredsfestivalen Timbuktu - High 5 och en falafel

1. Tänk Om
2. N.A.P
3. Välj Mej
4. Säj Inte Nä Säj Jää
5. Jag Vill Bara
6. Mörkar
7. En High 5 & 1 Falafel
8. Glömten I Ögat
9. Fubbick Fubbick
10. Dom Hinner Aldrig Ikapp
11. Schnyygg
12. Olympiska Spelen 2012
13. Tack För Kaffet
14. 6an















Vissa gillar inte Stockholmare och andra gillar inte Skåningar. Det är som Jin & Jang, svart och vitt, sött och surt. Personligen har jag problem med skåningarna men om det någonsin ska finnas undantag (förutom Erkan och Heggejo) så är det Timbuktu. Jason Michael Bosak Robinson Diakité, a.k.a Timbuktu, är förenat med festivalsommar och ingen som sett honom uppträda kan säga annat än att det ges en viss energi som är svårt att förmedla på något annat sätt än från en scen, på en festival en varm skön sommarkväll i Sverige. Nu har mannen släppt en ny platta. Med erfarenhet från övriga plattor så var jag lyrisk över att hitta DEN DÄR låten som skulle få mig att verkligen gå igång. Precis som Det löser sig, Ett brev och Alla vill till himmelen gjort för så många innan denna skivan. OCh mycket riktigt så redan efter en lyssning hittas denna underbara hit.

Tre låtar sticker ut enligt mig. Tack för kaffet är mer av en poplåt än en raplåt och bryter mönstret riktigt fint. Titelspåret High 5 & en falafel är också en riktigt bra låt. Men den som stack ut mest är Schnyygg. DEN kommer vi alla skutta till på Hultan i år och jag kommer att skutta högst.

Betyg: 4 Saab av 5 brevpressar möjliga

Kommentarer
Postat av: annelie

Pröva Skåningar HATAR Stockholmare och typ tvärtom.

Alla tror att kriget ligger i Sthlm VS Göteborg.. men vem kan hata dessa "Goa gubbar"?

I Malmö/ Kristianstad är dom uppblåsta arroganta snobbar.. mot STHLM:are iaf.

Jag åker fan aldrig dit igen.

Dom tyckte vi var diviga som sa "ursäkta" emellanåt när man inte fattar ett skit av vad dom säger för dom satte morgon gröten i halsen!

Satan vad arg jag blir när jag tänker på hur otrevliga dom va. Humpf!

Fast Smålänningar är en annan historia.

Hade en mkt trevlig semester i Småland för 2 år sen.

2009-02-21 @ 09:23:10
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0