Recension Hultsfredsfestivalen Sonic Syndicate - Love and other disaters

1. Encaged
2. Hellgate: Worcester
3. Jack of Diamonds
4. My Escape
5. Fallout
6. Power Shift
7. Contradiction
8. Damage Control
9.Red Eyed Friend
10.Affliction


















Egentligen borde jag nog be Metalnallen skriva den här recensionen då hans forté uppenbarligen ät metal av olika sorter men jag tänker ändå ge min syn på den här skivan.

Det jag kan tycka vara lite jobbigt metalband är att det många gånger saknas en variation genom en hel skiva som gör att jag njuter av att lyssna utan att byta. Det kan lätt bli för enformigt och enkelspårigt och även om jag känner likadant för Love and other disasters så finns det något väldigt speciellt med detta band. Primärt, för min del, handlar det om att dom har två sångare. En för "rensång" och en för growling. Dom bryter av varandra väldigt bra och det blir ett härligt samspel mellan hårt och brutalt och rent och skönt.

Musikaliskt är det tung rock med tunga riff men ändå väldigt melodiskt. Refrängerna går från det Rammsteininspirerade tunggungsriffet till mer nutidsrocks refränger med melodier och varierande rytmer.

Låtarna som sticker ut för mig är Affliction, Red eyed friend, Contradiction, Encaged, Jack of diamonds och bonusspåret Ruins. Nästan hela plattan med andra ord.

Betyg: 4 halstabletter av 5 tepåsar möliga

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Haha, tackar för förtroendet :)

2009-02-21 @ 19:24:34
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0