Recension Hultsfred Peter Bjorn and John - Writers block

01 - Writer's block
02 - Objects of my a..
03 - Young folks (f..
04 - Amsterdam
05 - Start to melt
06 - Up against the ..
07 - Paris 2004
08 - Let's call it o..
09 - Chills
10 - Roll the credit..
11 - Poor cow














Egentligen borde jag inte lägga den tid det tar att skriva vad jag tycker om denna skiva men jag är väl så illa tvungen, mest för att ingen annan ska behöva genomlida det jag just gjort. Det är med nör och näppe jag höll mig vaken genom denna sörja av falsksång, släpighet och överpretentiöst dravvel. Peter Bjorn and John låter som falsksjungande Beatleswannabes och det genomgående temat i hela plattan verkar vara att söva den som lyssnar. Näst intill inga låtar går över 4 beats per minut vilket är oooootrooooooliiiiiigt lååååångsaaaaaaaammmmttttt.....

Sången är tråkig, släpig och varje låt har så mycket effekter på rösten att hela kännslan fullkomligt drunknar i voicedist och burkfilter. NEJ ni står inte i en stor tom lokal och sjunger (vilket dom iofs borde) och NEJ det går inte att meskera kass talang med filter.

Om jag MÅSTE nämna något så blir det Let's call it off och Young folks dock enbart för att de var två av de få låtar som visade någon form av livstecken.

Betyg: 0,5 sömnpiller av 100 mögliga brödskivor möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0