Något med TV licensen skrämmer mig

Jag är inte mycket för att skapa tunga inlägg med länkar kors och tvärs som stödjer mina teorier och eftersom det känns som att inte speciellt många läser bloggen så känner jag att jag kan skriva va fan som helst, helt utifrån mina egna tankar och åsikter och ingen kommer att argumentera emot mig. (Nu är det inte så att jag letar efter motargument men jag menar bara att jag lägger inte tiden på fakta utan bygger inlägg mer på kännsla)

För länge sedan läste jag en artikel om en man som gjort en undersökning på SVT's utbud och upptäckt att en jävla massa % av de program som gick på tv nu var bara repriser. Killen tyckte att han skulle slippa licencen eftersom det var just repriser men Radiotjänst tyckte annorlunda och full betlaning skulle ske på avtalad tid.

Jag har på seranre tid upptäckt att det är inte bara SVT som kör med det här konceptet utan mer eller mindra ALLA kanaler och det börjar faktiskt störa mig en hel massa. Jag tittar ytterst sällan på SVT men inser att jag kommer inte ifrån licensen eftersom jag faktiskt har mottagare i lägenheten och då är det ju dessvärre bara att acceptera att det är som det är.

Men, idag läser jag om SVT som nu ska lansera fullkanals utbyt på nätet vilket i praktiken gör att varje dator med internetanslutning blir en mottagare och således kommer folk helt enkelt inte undan alls. Det måste finnas någon konspiratinsteori bakom detta. Fast o andra sidan när det är så sjukt uppenbart att det handlar om att driva in pengar så kanske det inte ens kan klassas som en konspiration?

Kommentarer
Postat av: Akilles

Vi lämnar över till MFC för följande konspirationsteorier



l

l

l

V

2009-02-06 @ 15:17:15
Postat av: Fagel

....my heroooo

2009-02-06 @ 15:25:40
Postat av: MFC

höhö



Det är dags att tv-licensen bakas in i skatten, gäller även företag. Detta börjar bli patetiskt faktiskt.



Enda orsaken till att vi har en tv-licens är för att hålla sysselsättningen i Kiruna igång.

2009-02-06 @ 15:36:35
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Fagel

Jo det hade onekligen varit mycket bättre. Va fan, vi betalar ju vägskatt oavsett om vi har körkot och bil eller inte. Betalar ju skatt för sjukvård, socialfall etc trots att vi aldrig är sjuka eller utkastade på gatan. Då kan väl lika gärna alla betala för rättigheten att titta på tv.

2009-02-06 @ 15:40:45
Postat av: Annelie

Håller med, baka in det i skatten.



2009-02-06 @ 17:02:14
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0